Rondleiding Ziekenhuis!

Het was een erg geslaagde avond! Samen met nog 10-11 andere bolle buikjes en hun partner zaten we we eerst een uur te luisteren wat het verschil was tussen poliklinisch en klinisch bevallen. Verder zijn er verschillende instrumenten laten zien die gebruikt kunnen worden, zoals knipschaar, hechtingsinstrumenten, haakje waarmee ze de vliezen kunnen breken. En ze hebben verteld hoe ze om gaan met pijn in dit ziekenhuis en konden we nog vragen stellen.
Daarna kegen we een rondleiding over het geboortecentrum en was er een lege verloskamer beschikbaar. Ik zag mezelf echt nog niet liggen, maar het gaf me wel rust waar het precies is.
Tenslotte nog een rondje gedaan over de kraam afdeling (piepkleine minimensjes zien liggen) en een stukje van kinderafdeling gezien. Het was al met al een goed verzorgde avond.
Na de avond in de auto met mijnlief over verschillende onderwerpen gepraat, waar we tot nu toe niet over na hadden gedacht, zoals wanneer bellen we de familie, de verpleegkundige vertelde dat ze soms allemaal in de verloskamer staan, terwijl jij nog gehecht moet worden en ook een eventuele nieuwe bevalling staat te wachten. Ook ga ik nog een paar lange pyama's bestellen. En zo zijn er nog een paar dingen die mijn ogen geopent hebben. Ik heb weer een stukje rust gevonden wat betreft het bevallen. Ik heb er een beeld bij waar we dan terecht gaan komen. Al lijkt het nog best ver weg, het gaat eigenlijk al heel snel.

Op naar de borstvoeding cursus! haha!

Fijn dat het een geslaagde avond was...

De 1e kwam om 21:06 door middel van een keizersnee.
Uur of 23:00 uur was ik weer op de kamer en hebben toen beide ouder(s) gebeld en broer en zus.
En wat smsjes gestuurd.
Mijn moeder en schoonzus kwamen nog wel even kijken.
De rest kwam allemaal later.
Werd de kamer binnen gereden en mijn vriend had onze zoon op schoot en we werden alleen gelaten...
We hadden zo iets van, en nu..???
De kleine in de wieg gelegd....
Lag zelf helemaal in de kreukels.
Zouden we niet iemand bellen.....

Vanmiddag weer naar de gynaecoloog en bedacht me dat het vanaf volgende week alweer elke week moet, bah....

Groetjes Natasja

Hoi hoi
Ik ben vorige week woensdag naar het ziekenhuis geweest voor de rondleiding. (ook in Goes denk ik he krukel?)
Ik ben blij dat ik het allemaal heb mogen zien, maar kwam wel van een koude kermis thuis. Ik vond het allemaal wat kil en onpersoonlijk.
En het feit dat je 2 uur na de bevalling weer weg moet zijn (naar huis dus, ook midden in de nacht)
Maar goed, gezien de afstand blijf ik bij mijn keus voor het ziekenhuis.(we reden er 20 minuten op)
Ik ben vandaag weer bij de vk geweest, alles was goed, heb instructies mee gekregen wanneer ik mag gaan bellen.
Mag nu iedere week op controle.

Groetjes, Petra

Terug
Bovenaan