Rondleiding ziekenhuis

Ik ben benieuwd wie hier een rondleiding in het ziekenhuis vooraf zal bijwonen, en bij hoeveel weken zwangerschap, en wie dat niet zal doen en waarom.

Zit er zelf over te denken om volgende week vrijdag (is hier elke vrijdagmiddag) een kijkje te gaan nemen. Ben dan 30 weken zwanger, en ondanks dat ik een thuisbevalling wil lijkt het me toch handig om van te voren ongeveer te weten waar we terecht komen als we naar het ziekenhuis zouden moeten.

Hoi,

Ik ga niet naar de open dag omdat dit ons vierde kindje is. Maar als het je eerste is, geef ik je groot gelijk dat je een kijkje wil nemen. Ik ga binnenkort wel naar een borstvoedingsavond omdat dit de eerste keer is dat ik borstvoeding wil gaan geven. Bij de andere kids heb ik het wel geprobeerd niet doorgegaan ermee omdat ik teveel twijfelde. Onze dochter bleek na 2 weken koemelkallergie te hebben dus vandaar dat ik er nu wel voor wil gaan. Gelukkig is ze over haar allergie heengegroeid.

heey meid

ik ga ook niet omdat dit me derde kindje is en ben van de oudste in het ziekenhuis bevallen en dat kan ik me nog wel herinneren vind het niet nodig moet van dit kindje ook in het ziekenhuis bevallen inverband met zwangerschapssuiker

groetjes tamjoh

Wij krijgen rond week 32 een rondleiding omdat ik er voor heb gekozen om in het ziekenhuis te bevallen. Noodzakelijk is het niet, het is meer dat je je er een beetje op voorbereidt denk ik. Zien in wat voor omgeving je terecht komt, wat je allemaal in je kamertje hebt etc..

Ik ben geweest toen ik 25 weken was, vond het wel prettig om te zien hoe de kamers eruit zien en hoe de indeling is... vooral voor m'n vriend, als hij straks zenuwachtig door de gangen aan het rennen is, weet hij tenminste waar het koffieapparaat is :)

Ik ben onder behandeling in het ziekenhuis (erfelijke hoge bloeddruk) en vind het eigenlijk een goed idee om eens te vragen of ik een korte rondleiding kan krijgen. Niet over nagedacht eerder.
5 minuten is voor mij meer dan genoeg, geloof het straks wel..

Gister toevallig over gehad tijdens cursus samen bevallen. Ik ga niet, maandag al bij borstvoedingsavond geweest in het ziekenhuis en dat vond ik genoeg.

Ben toch niet van plan om lang in het ziekenhuis te blijven en schrijf in m'n geboorteplan wat ik wel/niet wil. Ook is de cursusgever Doula en heeft al veel verteld over het ziekenhuis.

Bij ons ziekenhuis was afgelopen zaterdag Zwangere Zaterdag. Een dagprogramma vol lezingen over de bevalling, pijnbestrijding en borstvoeding etc. En een rondleiding langs de bevalkamers.

Vond het heel fijn om dat even gezien te hebben. Wil graag thuisbevallen, maar je moet wel realistisch zijn: dat lukt slechts 22%.

Mijn vriend wil liever dat we direct naar het ziekenhuis gaan, maar ik heb hierin de laatste keuze.

Ik zou zeker gaan als ik jou was!

Terug
Bovenaan