Rontgenfoto

Ik weet als je zwanger bent dat er geen rontgenfoto's van je lichaam mag worden worden gemaakt, maar geldt dat ook voor rontgenfoto's bij de tandarts?

Gr.

Anjuli
 
hoi,

ik weet dat ik toen ik zwanger was van de tweede en ik moest voor een spoedbehandeling in de avond bij een tandarts zijn dat ik zo'n loodschort om kreeg toen ze een rontgen maakten dus ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr. Emma
 
Hoi,
Je krijgt idd zo´n loodschort om in de zwangerschap, verder zullen ze alleen een foto maken als het echt nodig is, als ze dus niet goed kunnen zien waar het probleem zit, het is het beste om na 3mnd pas een behandeling te doen, tenzij het niet anders kan natuurlijk!
Ik heb altijd veel problemen met mijn tanden tijdens de zwangerschappen, moet zelf over 2wk ook weer!
Succes ermee!
Gr MJ
 
Dat geldt ook voor de tandarts, vandaar dat je de tandarts bij je eerste bezoek tijdens de zwangerschap op de hoogte dient te brengen. Dan kunnen ze er rekening mee houden.

Mijn broer is beeldvormer (werkt dus met rontgen en dergelijke) en die zegt: ze doen het alleen als het echt niet anders kan en schermen de rest van het lichaam zo veel mogelijk (in ieder geval de buik) over het algemeen af.
Bij je tanden zal het niet snel gebeuren dat je een CT-scan moet, maar mocht zoiets een keer voorkomen dan prefereren ze een MRI.

Je moet maar zo denken: als het echt niet nodzakelijk is, laten ze het wel even achterwege of stellen ze het uit.
 
Terug
Bovenaan