Rood bloedverlies!!!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik moet ff wat kwijt.
Ik ben nu 8 w 2 d zwanger...
Vanaf het begin had ik af en toe last van bruine afscheiding.
Vorige week woensdag heb ik een echo gehad. Alles was goed het hartje klopte.
Daarna heb ik weer een paar keer bruine afscheiding gehad echter ik maakte mij geen zorgen meer (omdat de echo goed was!)
Nu kom ik vanochtend uit mijn bed...ging naar de wc en bij (alleen) het afvegen zag ik nu geen beetje bruine afscheiding maar een stuk meer en de kleur leek toch echt rood.
Deze ochtend natuurlijk nog een paar keer naar de WC geweest...tis nu geen bloed meer maar bruin.
Heb de verloskundige nog gebeld...maar ja wat iedereen vast al weet...het antwoord is zolang je geen krampen hebt en ernstige bloeding kunnen we geen spoed echo voor je regelen. Ik baal hier echt ontzettend van. Ik zit nu echt in de zenuwen en dat is natuurlijk ook niet goed voor je lichaam. Wel ben ik super blij dat ik geen krampen had...maar ja zegt natuurlijk allemaal niets. Ik heb zo en zo woensdag 24 oktober weer een echo...
Dus ja...maar afwachten he!
Ik vind het echt klote! Ik was zo gelukkig dat we na een jaar oefenen ZWANGER waren!
Mensen die het weten zeggen dat ik positief moet blijven....maar is moeilijk hoor!

Groetjes,
Jorhoromo

Wat gek dat je geen echo mag laten maken, ik had bij 9 weken ook wat bloedverlies gehad en was toen behoorlijk over de zeik. Ik heb meteen mijn verloskundige gebeld en mocht diezelfde middag nog een echo laten maken bij het diagnostisch centrum.

Bij mij was toen gelukkig alles in orde, maar zonder die echo had ik me er echt niet gerust op gevoeld. Kan je niet nog eens aandringen op een echo??? Veel sterkte ermee en het hoeft echt niet mis te zijn.

Liefs Muizeke
(feb. forum)

Hoi,

Ik weet precies hoe je je voelt.
Toen ik zwanger was van mijn 1e kindje heb ik ook bloedverlies gehad. Heel hevig en helder rood bloed. Ook ik had geen krampen en na een paar dagen hield het op.
Die onzekerheid vond ik vreselijk, er is ook niets wat iemand kan zeggen dat het minder wordt.
Toch wil ik je zeggen dat ik een kerngezonde zoon heb gekregen en nu zwanger ben van nr 2. Het hoeft dus niets te betekenen.
Maar ja die onzekerheid........ sterkte ermee!
Ik hoop dat je op je echo weer een prachtig hartje ziet.

Linda (mama van Nigel en 32 weken zwanger van een meisje)

Hey meid,

Ik begrijp hoe je je moet voelen. Ik snap niet dat ze je geen spoedecho geven. Ik woon in Griekenland, en hier mag je dadelijk komen als je je zorgen maakt, en je mag er gewoon tussendoor. Ik begrijp ook niet goed dat ze het niet ernstiger nemen. Jij zit nu helemaal in de stress, en dat terwijl een echo dat zo kan wegnemen. Zelfs, in het ergste geval, als het mis is, dan weet je dat nog liever nu dan nog 2 weken tussen hoop en wanhoop te leven. Daar ga je aan kapot.
En ook zonder echo kunnen ze zien of het goed gaat, of misgaat. Als ze vandaag je HCG meten en ze doen dit binnen een dag of 2 nog eens, dan is een stijgende HCG een teken dat je je nog niet te veel zorgen moet maken. En een dalende HCG een teken dat het mis is.
Ik vind het telkens weer vreselijk te horen hoe ze jullie in nederland in het ongewisse laten. Ikzelf heb een mk meegemaakt, hier. En ik wist heel snel dat het mis was. Zowel door de HCG als door een echo. En ik had gek geworden als ze me daar 2 weken mee hadden laten rondlopen. Want bij mij kwamen de krampen pas 2 weken na het eerste bloedverlies, en anderhalve week nadat ik al wist dat mijn kleintje het niet gehaald had. Meestal komen de krampen vroeger hoor, en als je geen krampen hebt kan het heel onschuldig zijn.
Ik ben nu 18w5d en ook ik had met 8 weken bloedverlies, en nu ging het wel goed. Het bleek een pseudomenstruatie te zijn. Dus je kan met 8 w, 12 w, 16w een lichte bloeding krijgen, omdat je dan normaal je regels zou krijgen.
Dus je moet je nog niet al te veel zorgen maken, maar ik vind wel dat je recht hebt op geruststelling.
Het wordt hoog tijd dat de vks eens wat menselijker worden.
Ik snap niet dat ze niet door hebben dat wij ons al heel hard hechten aan ons kleine wezentje vanaf dat we die positieve test in onze handen houden.
Meid, ik leef heel hard met je mee, en ik duim heel hard dat het een pseudomenstruatie is.
Heel veel knuffels, sita

het is net of ik mijn verhaal lees, alleen hoop ik dat het bij jou hierbij blijft.
ik heb vanaf week 6 tot week 13 bloedverlies gehad. altijd na het plassen, bij het afvegen, rood dan weer bruin. soms ook dat ik in bed wat rood bloed zag, paar keer echt bloed wat eruit druppelde... heel vervelend.

ik heb wel bij 6 weken en bij 8 weken een echo gehad en 1 bij 13 weken. maar ik mocht ook niet elke keer langs komen, aangezien ik bijna elke dag wel bloedverlies had. Het was gewoon afwachten, heel stressvol.

met 17 weken en met 19 weken heb ik ook nog 1 keer wat bloedverlies gehad, maar ook toen geen echo. gewoon advies als het een maandverband vol is dan meteen naar het ziekenhuis. anders gewoon weer afwachten.

ondertussen ben ik bijna 29 weken zwanger, alles gaat goed. maar de begin periode was echt een en al stress. hoop dat je dat niet krijgt, mocht het wel zo zijn, succes ermee en het hoeft dus iid niets te betekenen. mijn gyn, zei zelfs dat er vrouwen zijn die de gehele zwangerschap bloed verliezen...

Ook ik heb bij ruim 8 weken een licht bloedverlies gehad (rood en bruin). Dat was in het weekend en ik was ergoverstuur. Maandags de vk gebeld en ook ik kon de dag erna terecht voor een echo in het diagnotisch centrum Het hartje klopte mooi en we zijn inmiddels weer een paar weken verder en geen last meer gehad.

Hoop dat het voor jou net zo loopt. Mocht je je nog steeds erge zorgen maken, dan zou ik gewoon de vk nog een keer bellen.

Groetjes Anoek

Ik heb tot een maand geleden ook regelmatig bloedingen gehad die
varieerde van en beetje bij het afvegen tot een maandverband en toilet
vol  . Ik loop onder controle bij de gyn en mocht iedere keer komen voor een echo. Vandaag ben ik precies 26 weken en gaat alles goed met de baby.

HEt is inderdaad zo zolang je geen krampen heb hoef je geen zorgen te maken. Mijn gyn zei ook dat als je bij 8 weken het hartje hebt gezien het grootste gevaar op een miskraam is geweken.

Probeer je niet te druk te maken( makkelijk gezegd)

groetjes Daantje

Heel vervelend voor je, wat een onzekerheid he. Ik weet er alles van!
Maar dat je geen spoedecho krijgt kan te maken hebben met hoe het beleid is. Niet elk ziekenhuis heeft het zelfde beleid. Dus kun je er niet tussen komen als je onder de 12 weken bent, omdat simpelweg ze er niets aan kunnen doen als het tóch mis gaat. Een miskraam kun je nooit tegenhouden en is dus geen spoed, hoe hard het ook klinkt....
Ik heb het zelf ook gehad, en weet hoe onzeker je je voelt. Bij mij is het goed gegaan, zoals het bij heel veel vrouwen gaat. Maar garantie heb je niet!
Sterkte!

Terug
Bovenaan