rood/bruin/zwart/rood en dan weer bruin.... help!!

dit is ff de laatste vraag van mij op dit forum, ga morgen naar de HA en dan neem ik even een tijdje afstand....

ik loop 28 april al te klote met mijn menstruatie. Het begon met bruine afscheiding, daarna steeds lichter en oranje. Vervolgens de dag erna weer donkderbruin en later zelf een zwarte klodder! donderdag voor het eerst helderbloed gehad, de dagen erna weer donderbruin en soms zwarte. Zaterdag en zonder weer iets helder rood, vervolgens weer bruin.... nu net weer helder rood!

Ik snap er werkelijk helemaal niets meer van! dit duurt nu al ruim 11 dagen! weet iemand wat dit kan zijn??

Imme xx

Hallo Imme,

Ik heb zelf ook aldoor bruine prut voordat de menstruatie begint en het eindigt ook aldoor met bruine prut (sorry voor het woord).

Mijn HA zei dat meer vrouwen dat hebben en bij sommige begint het zelfs 2 weken voor de menstruatie al. Volgens hem is dat niet erg. Het betekent dat je baarmoederslijm al een beetje begint met afbreken en vervolgens wordt je ongesteld (wanneer je rood bloed ziet).

Bij mij is het ook raar, meestal begint dat bruine bij mij 5 dagen voor de menstruatie. Vorige maand begon het ineens al 10 dagen van tevoren en deze maandg dacht ik dat ik 4 dagen te vroeg ongesteld werd omdat ik zoveel bruin had. Maar op de dag dat ik dacht ongesteld te moeten wordem werd ik ineens "echt" ongesteld want toen kwam het echt los (terwijl ik dacht dat ik mijn ongesteldheid al gehad haf, maar dan iets minder heftig dan anders...).

Ik snap er zelf ook niet veel van allemaal.

Door mijn HA ben ik doorverwezen naar het ziekenhuis voor vruchtbaarheidsonderzoeken omdat ik in het verleden chlamydia heb gehad en we nu langer dan een half jaar bezig zijn en het niet lukt en ik 33 ben.
Ik hoop dat ze in het ziekenhuis antwoord kunnen geven op al mijn vragen.

Ik hoop dat je wat aan mijn antwoord hebt.

Sterkte met alles!

Groetjes Hopey

bedankt voor je reactie! ik vind het ook allemaal heel vreemd, ga morgen naar de HA.

Maar vanmiddag had ik nog heel iets roodverlies. Daarna begon echt mijn buik pijn te doen en mijn borsten lijken wel of ze gaan knappen! en ze steken! en een borrelde buik! dus ik dacht... nou nu zullen de RD wel echt goed doorkomen.....maar nee! helemaal niets meer! zelfs niet heeeel iets met afvegen! maar mijn lijf zegt nu echt dat ik ongesteld ben! Hoe kan dit nou weer??

Imme xx

Misschien een innestelingsbloeding? Of een traag op gang komende menstruatie.
Ik had deze maand ook dat ik dacht dat ik ongesteld was geworden, maar dat het wat minderheftig was dan anders. een paar dagen later werd ik alsnog ongesteld. Dus nog even afwachten voor jou...

Laat je me weten wat de huisarts ervan denkt? Ik ben ook wel benieuwd.

Groetjes Hopey

Nou ja, we zullen zien. dan hoop ik maar dat de RD echt door gaan breken, want hier word ik  niet goed van..... heb echt enorm last van mijn lijf ineens!

Ik laat je weten wat de HA ervan zei, is idd ook wel handig voor jou om te weten

en nogmaals bedankt voor je reacties!

Imme xx

Hoi hopey,

leuk dat je aan me gedacht hebt!

nou ben gister bij de HA geweest en ik word doorgestuurd naar de Gyn. Ze vond dat ik wel heel erg onregelmatig ben en dat mijn cyclussen veels te lang duren... dus vond ze het tijd voor de volgende stap.

Daar ben ik erg blij mee! Nu krijg ik vanzelf bericht wanneer ik kan komen. Ze gaan dan echo's maken begin en halvewege mijn cyclus om te kijken of er een eisprong aan zit te komen en af mijn ei het ook goed 'afmaakt' zeg maar...... nu maar hopen dat dat zo is en dat er niets ergers aan de hand is. Als blijkt dat ik geen eisprong heb, en dat vermoeden is er, dan gaan ze kijken voor medicijnen/hormonen.

Dat bruine verlies wat jij ook veel vooraf heb en soms na, dat is heel onschuldig en kan geen kwaad, alleen erg lastig! De kleur maakt ook niet uit, ik schrok van mijn zwarte afscheiding, maar dit is niet erg....

Dus zover hoe het er bij mij voorstaat! En hoe is het met jou??

Imme xx

Hey Imme,

Wat goed dat de HA je direct heeft doorgestuurd!

Als je mijn ervaringen wil lezen, moet je even het berichtje lezen wat ik hiervoor op het forum heb gezet (onderwerp"voor KB40" geloof ik). Die 2 meiden willen graag mijn ervaringen met de Medische Molen volgen, dus heb daar net een verslagje op gezet.

Is best een verhaal, dus lees daar maar even als je wil.

Goed te horen dat dat bruine gedoe niet erg is, zei mijn huisarts ook al, alhoewel ik pas gerust ben als ze dat in het ziekenhuis ook zeggen...

Ben benieuwd hoe snel jij terecht kan bij de gynaecoloog.

Veel succes en sterkte ermee en vooral doorgaan he!

Liefs Hopey

Terug
Bovenaan