Rood hoofd

<p>Zijn er toevallig meer baby’s die een rood hoofd krijgen? Hij doet niet overdreven druk ofzo..</p><p>eerst dacht ik dat het vermoeidheid was, maar mijn zoontje heeft het gerust een half uur nadat hij wakker is geworden al. Hij is nu bijna 6 maanden, dus mag niet hopen dat hij dan al moe is!</p>

Over het hele hoofd heen of specifiek op zijn wangen bijvoorbeeld?

Ons jochie had erg last van schrale wangen wat niet over ging. Uiteindelijk van de apotheek een koelzalf gebruikt. (Soort vaseline maar met verkoelend effect). Werkte als een tierelier en nu als die last heeft weer even flink smeren.

Zoiezo hou ik nu zijn wangen wat soepel dmv vaseline of die koelzalf omdat hij erg gevoelig is.

Het zijn eigenlijk alleen z'n wangen. Voelen verder niet schraal of droog aan eigenlijk. En als hij echt net wakker wordt heeft hij het niet.. 

Komt er misschien een tandje door?
Mijn kindje heeft er verder weinig last van, maar krijgt soms ook van die rode wangen en een paar dagen later komt er dan een tandje door. Inmiddels is nummer 4 net door (7 maanden oud).

Het idee van tandjes hebben we wel. Alleen heeft hij dit al best een aantal weken.. opgezwollen tandvlees heeft hij al wel, verder nog niets te zien!
Als ik een ander kindje zo zou zien zou ik zeggen; vermoeid. Maar vind het zo vreemd dat hij het ook al na een half uur heeft?

Heeft ons mannetje van bijna 8 maanden ook. Ik denk elke keer weer nee geen koorts toch, maar dat is het niet. Ook is het geen vermoeidheid, maar wat wel... geen idee...

Misschien dan toch gewoon inspanning. Dat hij gewoon snel rood wordt.
Ik bracht hem namelijk in het begin, toen hij nog een maand of 3 was vrij snel naar bed, maar nu hij ouder wordt denk ik; zo snel weer moe zijn kan bijna niet haha.
Dan is het toch ook andere slaapsignalen maar goed in de gaten houden!

Ja ik heb ook echt geen idee. Ons mannetje wrijft ook wel in zijn ogen als hij moe is of gaapt. En die rode wangen tsjaa kan er geen pijl op trekken ook. Ik moet zeggen dat ik me er ook geen zorgen meer over maak.

Terug
Bovenaan