Rood in nekje

Ik heb ene vraag.
Mijn zoontje is bijna 2 en een halve maand oud. Als hij in het badje is geweest dan zorgen wij ervoor dat we hem goed afdrogen.
Na de fles geeft hij soms een beetje over en dan zorgen we er ook voor (zo goed we kunnen) dat het nekje droog is, maar nu zag ik van de week toch dat zijn nekje een beetje rood en open is. Hebben jullie tips voor mij om dit tegen te gaan of te verhelpen? Hij heeft er gelukkig geen last van.
Alvast bedankt!
 
Hoi hoi,

Je kunt proberen om hem zo recht mogelijk te houden tijdens het spugen zodat het niet langs het nekje kan lopen. Om de plek te verzachten kun je het beste bepanten creme gebruiken deze is makkelijk te smeren en het geneesd sneller!

Groetjes,

Miriam
 
onze dochter had (en heeft) het ook gehad. Toch goed droog proberen te houden, desnoods met wat talkpoeder (maar dat ziet er wat vies uit) en bij ons werkte 1 of 2x smeren met bepanthen ook super.
Succes!
 
Ik gebruikte sudocreme op het advies van de cb arts. Schijnt vaker voor te komen hoor, door de plooitjes in de nek! Succes er mee, als ze ouder worden gaat het vanzelf over.
 
Ik heb BV gegeven en ik had er veel van, heel veel, dus liep haar tijdens het voeden zo de nek in, Gevolg smet plekken.
Bij ons was ook Bepanthen het wonder middel en dat gebruik ik nog steeds, als er erg rode billen zijn, maar ook voor op wondje op knieen, schrale lippen (bij mezelf) en toendertijd ook bij gevoelige tepels tijdens het voeden.
 
Terug
Bovenaan