rood nekje!!!!!!!!!!

Hallo mama's

Mijn dochtertje van 5 maanden heft eigenlijk al van het begin een rood nekje precies in de plooi ze heeft er volgens mij geen last van zit nooit eraan en huilt er ook niet om maar soms vooral als het zo warm is ruikt het ook een beetje vies!
soms zie je dagen er niets van en zodra de hite begint heeft ze het weer heb het al op het cb gevraagd maar die zeiden dat het vanzelf overging als ze wat flinker wordt en ik kon sudocreme erop smeren!
hebben jullie kindjes hier ook last van en hoe hebben jullie dit opgelost?

avast bedankt groetjes
 
Ruben kreeg hier ook last van toen hij wat molliger werd. Ik hou de plooien goed schoon en droog en smeer er elke ochtend een beetje Bepanthen op. Dit werkt goed bij huidirritaties en roodheid, bij Ruben was het na 1 dag al over. De creme trekt snel in en volgens mij doet sudocreme dat niet, daar worden de kleertjes zo vies van lijkt me.
Je kan Bepanthen kopen bij de drogist (niet bij het kruidvat) ik heb het bij een DIO-drogisterij gekocht, maar nu weet ik niet of ze die overal in nederland hebben, anders kan je altijd de apotheek proberen, die hebben het ook wel volgens mij.
 
Saskia had er ook last van. Het is inderdaad een kwestie van goed droogmaken. Dit gaat makkelijker als ik haar op de buik leg, dan tilt ze haar hoofdje op en kan ik er beter bij. Wat ik ook doe is talc in haar nekje strooien. Werkt hier perfect.
 
Zo te horen is het een smetplekje, dat komt doordat het vocht (van spugen, badderen of zweet) niet kan drogen omdat het precies in een huidplooi zit. Talkpoeder helpt op zich heel goed maar let wel op dat het niet opstuift!!!! Kan dan namelijk ingeademd worden en is niet goed voor longetjes. Beter is het als je het poeder eerst op je hand strooit (komt af en toe grote hoeveelheid uit) en dan inwrijft. Plekje(s) goed droog houden en ook op andere bekende plaatsen letten (liezen, oksels) Als je kleintje het te pijnlijk gaat vinden om goed afgedroogd te worden kan je die plekjes ook droog föhnen. Mijn meiden vonden dat heerlijk! Natuurlijk wel op temperatuur van föhn letten!
 
Hoi,

Ik herken dat wel. Mijn zoon is nu 8 maanden en vanaf dat hij een maand of 6 was heeft hij er geen last meer van. Ik smeerde er sudocreme gemengd met vaseline op. Verder goed schoonmaken en afdrogen. Sommige dagen was het dan weg, maar het kwam telkens weer terug. Bepanthen hielp bij mij niet. Zodra ze minder spugen gaat het over.

Groet
Lies
 
Hallo,

Onze dochter Amber is nu bijna 3 maanden en heeft ook last van zo'n plekje. Ik let er nu extra op dat het goed droog blijft. Als het plekje toch weer tevoorschijn komt smeer ik het in met Bepanthen zalf.
Echt IDEAAL spul smeert lekker uit (beter dan sudocreme) trekt ook gelijk in het huidje.
Ook ideaal voor pijnlijke tepels bij de borstvoeding!!

Ik hoop dat je er wat aan hebt
groetjes
 
Terug
Bovenaan