Rood paarse benen

Hallo,

Sinds een paar dagen heb ik last van paarsgekleurde benen. Wanneer ik op de huid druk blijft m'n vingerafdruk erin staan (witte plek). Herkent iemand dit? Volgens mijn arts heeft het te maken met vocht, maar echt veel dikkere benen heb ik niet. Bloeddruk is trouwens wel gewoon goed. Ben benieuwd of meer mensen hier last van hebben.

Zoals je het omschrijft herken ik het ook als vocht in de benen. Het hoeft niet heel veel dikker te worden, kan soms ook alleen wat prikkelig aan voelen. Je benen dan bedoel ik. Ik heb er soms ook last van, vooral als ik veel gelopen heb of als het warmer is. Mij hoor je dus niet klagen op deze rotzomer!
Groetjes Soela

Hoi,

Ik herken het volledig. Alleen heb ik er ook last van buiten mijn zwangerschap om. Met name als ik veel heb gelopen, lang heb gestaan of gezeten. Als het warm weer is heb ik er ook meer last van. Mijn moeder had het ook. Niet ernstig, maar hooguit vervelend en niet erg charmant met blote benen.

Liefs Mariëlle

Hoi,

heb hier zelf geen last van, maar gisteren op zwangerschapsyoga had de lerares het wel over een oefening die hierbij (en bij onrustige benen) kan helpen.
Volgens haar moet je elke avond voor +/- 5min met je rug op de grond en je benen omhoog tegen de muur aan gaan liggen. Zo kunnen de afvalstoffen en het bloed uit je benen wegzakken.

Misschien heb je er wat aan.
Liefs Nika

Hoi,

Bedankt voor alle antwoorden, weet nu dat het erbij hoort en ben weer wat gerustgesteld. En die tip over benen omhoog ga ik zeker proberen!

Groetjes!

Terug
Bovenaan