Rood vlees en zwanger worden.

<p>Ik ben nog niet zwanger, wel momenteel (richting) eisprong. Kan je gewoon carpaccio nog eten? Of is dit ook al “gevaarlijk” mocht je toch zwanger worden?</p>

Je kunt gewoon nog carpaccio eten en een wijntje drinken. Tenzij je je daar echt niet prettig bij voelt maar op dit moment is er nog niks in de maak en dus ook niet schadelijk 

Alchol gebruik heb ik wel rekening mee gehouden na de eisprong, maar verder tot ik wist dat ik zwanger was wel gewoon gegeten wat ik wilde. Nog even lekker van genieten!

De eerste 10 weken krijgt je kindje nog niks van jou binnen (krijgt voedingsstoffen van de dooierzak) dus is officieel nog niks schadelijk. Tuurlijk, logisch als je een positieve test vast heb dat je gelijk met alles stopt, maar daarvoor geen probleem. Heeft de natuur zo bepaald, zodat je je kindje geen schade kan aanbrengen als je het eventueel nog niet weet?

Ik heb alles gegeten en gedronken nog voordat ik een positieve test had.
Bij mn oudste dochter de avond voordat ik een test deed nog een halve fles wijn leeg gedronken. Ik wist dat het mn laatste alcohol zou zijn als de test de volgende morgen positief zou zijn haha! 
Kan gewoon hoor, die eerste weken kan h e t geen kwaad, echt niet!!

Precies wat hierboven gezegd wordt heb ik ook gedaan: met een sterk vermoeden dat ik zwanger was de avond voor de test nog lekker wijntjes gedronken. Want inderdaad: de eerste 9-10 weken heeft de natuur het slim geregeld door de embryo nog van een eidooier te laten leven ipv via navelstreng. 
Overigens is tijdens de zwangerschap ook geen man overboord hoor met links en rechts een slokje: ik heb echt wel eens een hapje bavette of een bodempje rood gedronken (in sommige landen is zelfs het advies niet meer dan 3 glazen per week...wow) en heb een kerngezonde zoon! Maar hierin geldt echt: doe waar jij je goed bij voelt en dat hoef je aan niemand te verantwoorden :)

Terug
Bovenaan