Roodvonk???

Beste mede mama's,

Mijn zoontje van 17 maanden is al 3 weken aan het tobben met rare rode uitslag.
Het begon met een rood gezicht, en rode vlekken aan zijn billen, en witte pukkeltjes, als het een ruwe huid, op zijn romp.
Ook kreeg hij rare vervellingen op zijn voetzolen.

De huisarts(en) dachten aan eczeem en ik kreeg allerlei zalfjes mee, die geen van allen hebben geholpen. We zijn 3 weken verder, en het verbetert nauwelijks.

Nu zei de verpleegkundige vandaag dat het misschien roodvonk kan zijn.
Weet een van jullie misschien raad?

ALvast bedankt.

Hoi,
Ik heb het even voor je opgezocht;
Bij roodvonk heeft je kind last van hoge koorts, pijnlijke opgezwollen halsklieren en tong, soms braken. Na 2 dagen rode pukkeltjes op hoofd, romp, in de oksels en liezen, slechte eetlust. Deze info staat op een lijst "eerste hulp bij kwaaltjes 0-12 jr" van Daro. In het boek "Kinderverpleegkunde en kindergeneeskunde"  welke ik van mijn moeder (kinderverpleegkundige) heb gekregen staat dat het begint met kleine vlekjes begint en daarna verspreid het zich  over het hele lichaam. Alleen de neus en mond zijn vrij van vlekken (roodvonkmasker). Ook vervelling kan voorkomen. Voor roodvonk  zou antibiotica gegeven kunnen worden.
Ik zou nog eens naar je huisarts gaan voor advies...

Sterkte!

Groetjes Marieke
mv stan 04 09 04

Ik heb zelf roodvonk gehad en toen 21 jaar.
Je krijgt hele hoge koorts, maar dat hoeft niet.
Maar als de voeten en waarschijnlijk ook de handen gaan vervellen dan is het al over.
Je kan nog wel zijn urine laten onderzoeken en dan weet je alles zeker.
Het vervellen gaat erg jeuken, ik werd helemaal gek van de jeuk.
Verder smeerde ik mijn handen in met vaseline. had ik van de dokter gehad. cremor vaseline cetomacrogol was de naam.
Let op de eelt laag gaat van de handen en voeten eraf dus alle berscherming is weg

Terug
Bovenaan