Rooibos Thee voor Eczeem...


Hallo Allemaal...

Jeetje wat lees je veel verhalen over eczeem en droge huidjes bij baby ´s..
Het is zo zielig..

Maar nou heb ik iets gehoord..

Hele sterke rooibos thee zetten..
Helemaal laten afkoelen..
Met een hydrofiel washandje baby ´s huidje helemaal indeppen..
Laten intrekken..
Dit doe je drie keer op een dag..

en ook een klein beetje gewoon door de fles heen..

Rooibos heeft een gunstige werking op een droge, schrale en gevoelige huid en bevordert ook de inwendige reiniging..
(( staat op de verpakking die ik hier heb.. en er staat ook bij dat het dus bij baby ´s door de fles mag...))

Valt altijd te proberen...

Ik ga er zelf morgen meer beginnen..

Ik laat wel horen wat ik er van vind...



Groetjes Chantal  

 
Hallo

Eeen tijdje geleden heb ik deze vraag ook gesteld of iemand hier ervaring mee heeft?

ik had namelijk zelf in een gezondheidblad gelezen.

dat je gewoon een theezakje rooibos even in het badje moet laten trekken en daar lekker je kindje in laten badderen.

maar ook aan deppen met een doekje wat je door de rooibos thee hebt gedaan.

maar ook alle flessen aan maken met rooibosthee water.
s'ochtend grote pot thee maken, en alle kunsvoedingen die je geeft de rooibosthee in doen . en dan de afgestreken schepjes melk er bij doen en schudden maar.

of rooibosthee geven aan je kindje als drinken.

Hte is natuurlijk. baat het niet, schaad het niet!

succes
 
hoi

dat ga ik ook eens proberen mijn zoontje heeft ook last van eczeem en al die zalfjes werken niet! maar voor heel even.
dus het is het proberen waard!

groetjes
 
Hoi,

Zelf had ik hier ookal eerder een berichtje op gezet over eczeem bij mijn dochter. Wat hebben veel baby's hier toch last van! In ieder geval schijnt het te zijn dat er tegenwoordig veel te snel wordt geconstateerd dat baby's een koemelkallergie hebben. Ik heb zelfs gelezen dat in ruim 60% van de gevallen dit helemaal niet de oorzaak is van allergie. Bij het CB hebben ze een lijst met kenmerken waar je baby allemaal aan moet voldoen om te kunnen denken aan kma. Mijn dochter spuugt al veel sinds de geboorte en heeft dus last van allergie/eczeem maar dit hoeft dus helemaal geen kma te zijn. Verder voldeed ze niet aan de punten dus ik moet gewoon blijven smeren met vette cremes en als het te erg wordt met hormonenzalf (dit werkt het best al ben ik hier natuurlijk terughoudend mee). Rooibosthee heb ik dubbele verhalen over gelezen maar misschien ga ik het wel gewoon proberen inderdaad. Ik hoor erg graag jouw ervaring in ieder geval!

Groetjes Frédérique (moeder van Mandy 6,5 mnd oud)
 
Hoi Frédérique,

Klopt inderdaad dat bij ongeveer 1/3 deel van de kinderen met eczeem dit te wijten is aan voedselallergie. Ik vind dat aantal hoog genoeg om toch uit te sluiten dat het aan de voeding ligt door het in ieder geval te testen. Overigens hoeven kindjes niet aan alle punten van die lijst te voldoen 2 of meer punten kan al een indicatie zijn dat er sprake is van kma of andere allergie. dus als je kindje veel spuugt en eczeem heeft dan zou het kunnen dat het om een voedselovergevoeligheid gaat. Als je kindje nog geen bijvoeding krijgt en flesvoeding da is het testen voor een kma relatief makkelijk dus waarom je kindje en jezelf plagen als het om een simpele oplossing gaat.

Groetjes Renée
 
o ja hier gaat de eczeem ook wel even een paar dagen weg als we smeren met hormoon zalf maar wat hebben we daar aan. Ik ben al tijden oop dieet, BV, en de eczeem is relatief rustig dat zouden we zonder dieet niet kunnen zeggen.
 
hallo

Nou ik ben nu al een paar dagen bezig met rooibos thee in haar badje. ze gaat 3 keer per week in bad.ik vul het badje doe er 1 á 2 rooibosthee zakjes in laten trekken. zet mijn dochter er in en haal de theezakjes er uit.   ik doe het water lekker over haar heen spetteren.

Ook doe ik de flesvoeding die ze krijgt allemaal met rooibosthee. s'cohtends zet ik de waterkooker aan en vul 2 grote en 2 kleine flesjes met kookend water, hang het theezakje er in. en als ik de fles nodig heb doe ik haar schepjes melk er in en haar bambix schepje. ze drinkt het lekker op.

de rode plekken zijn eigenlijk helemaal verdwenen. de huid is echt een stuk rustiger er van geworden. ik denk dat het wel help. wij gaan hier vrolijk mee door. totdat haar lichaam helemaal weer lekker glad is.

daarna houden we het nog even vol.en gaan het dan langzaam afbouwen kijken hoe het dan gaat. komt het weer terug gaan we over op de rooibos thee.

andere mensen die dit gingen doen, hoe is jullie ervaring nu na een paar dagen dit te gebruiken? zien jullie ook een verbetring?

 
Terug
Bovenaan