rooibosthee en exceem/allergie

Hallo allemaal.

Mijn dochter heeft al sinds haar 6de maand last van schrale plekjes en rode plekken die to gevolg jeuken.We hebben al veel zalfjes geprobeerd ( bapanthen,vaseline, caladula crame,zemmerbad,hormonzalf van de kinderarts.) nu bezig met parfanac voor huidiritaties en exceem.

Nu gaan we voor een maand proberen haar geen koemelk te geven dus alles koemelkvrij kijken of het dat misschien is.

Maar nu las ik laatst in een medisch tijdschrift dat rooibosthee ook goed helpt tegen exceem.De ene mevrouw deed bij haar baby en ouder kindje alle flesvoedingen en eten maken van rooibos thee water.ze ging eerst rooibosthee zetten voor de heledag en dat gebruikte ze voor het aanmaken voor de flesvoedingen, voor het warm eten. fruithap wat smeig te maken. en na 2 weken was het bijna weg en na 6 weken helemaal.

De andere dame had de theezakjes van rooibosthee nat op de plekjes van de exceemplekjes gedaan, en met rooibosthee water over de plekjes een paar keer per dag. ook dit was binnen 6 weken helemaal verdwenen. beide kids kregen overdag ook rooibosthee aangeboden.

Wie eeft dit ook meegemaakt? of gebruikt? of kent er iemand mee die dit geprobeerd heeft. ja schdelijk is het natuurlijk niet, dus probeen kan altijd.
 
Wat jij zoekt is het boekje van aniques rooibosthee, de thee kan je gewoon bij het kruidvat kopen, het boekje mischien ook wel.
Mijn 1e heeft al haar flessen met rooibos thee gegad ,alsof je cement geeft.

succes petra
 
Hoi,

het boekje kun je bij "de Tuinen " kopen als ze nog steeds hebben en de thee gewoon in de supermarkt maar neem dan wel alleen pure rooibos en niet met allerlei aroma's.

Groetjes Renée
 
Hai

nee ik bedoel het boekje niet. maar of mensen ervaring mee hebben dat hun kindje allergie/exceem heeft en dat het met rooibosthee ( ik drink dagelijk rooibos thee van prinses, of piqwick) dat je deze thee kon gebruiken als je kindje exceem heeft. het gebruik van de flessen aan te maken. gewoon zo thee drinken. en het theezakje in het warmebadje laten trekken.

hebben mensen hier ervaring mee, dat ze het gebruikte voor hun kindje en is het inderdaad daar mee overgegaan? dat is eigenlijk mijn vraag.

alvast bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan