rooibosthee

Hallo allemaal.
Ik  maak al een paar dagen de fles aan met rooibosthee en  ik denk dat het wel wat help bij Teun zijn darmkrampjes. Mag je elke fles  daar mee aanmaken?  Krijgt hij dan niet te veel thee binnen? Ik maak eerst het water warm en dan haal ik een paar keer het zakje er door heen. Hoe doen jullie dat?
Groetjes Mikkie.      

Hoi,
ik heb altijd rooibos thee bij fles gedaan,tot een week geleden (mijn meisje is bijna 8 mnd).
Ik maakte altijd thee klaar voor een dag en zette dat weg in koelkast,het beste is kokend water daar thee van maken,en rooibos thee pakken die lithine(ik weet niet hoe je schrijft) vrij is of looizuurarm....en dan maakte ik de fles klaar bijv180 water 30 thee en dan 7 schepjes....maar je mag ook meer thee gebruiken ik geloof zelfs hele fles.Ik ben heel tevreden over gebruik rooibos thee.
groetjes gaby

ik geef ook elke fles met rooibosthee.ik laat t zakje trekken in 1/3 kan kokend water.daarna doe ik er kokend water bij,zodat hij niet zo sterk is(vind boas niet lekker en bovendien gaat hij er vies bruin van spugen).vanuit de kan vul ik per keer de fles en warm t op in de magnetron.
groetjes kari

Bedankt voor jullie reaktie`s! Ik maak ook gewoon nu elke fles met de thee aan.
Volgens mij helpt het wel iets. Maar iid het spugen is wel bruin  geworden nu,en aangezien Teun na elke fles behoorlijk spuugt is alles bruin. Ach ja als het helpt heb ik er alles voor over!!   Groetjes Mikkie.

hoi,

Ik gebruik sinds een paar dagen ook rooibosthee. Doe er ongeveer een kwart in en de rest water. Ook ik heb het idee dat er minder word. Alleen zijn ontlasting is nu een beetje groen bruinig is dat normaal?

groetjes

Hoi !

Wij gebruiken ook al een paar maanden rooibosthee voor ons dochtertje (nu 9 mnd). Zij had erg veel last van eczeem en huidproblemen en we hebben hiermee al meer dan de helft verminderd. We maken elke melkfles gewoon aan met de thee ipv het gewone water. Ik zet altijd een pot thee (ongeveer 1 liter gekookt water) en daarin doe ik 4 zakjes en laat dat even trekken. Ik doe het in een lege fles en laat het afkoelen en bewaar het in de koelkast. Je  kunt er nu ook limonade (diksap) mee aanmaken. Het enige nadeel: alles wordt bruin van de gemorste melk/drinken enz. En als ze spugen... tja... dan ik ook alles erg bruin. Maar ja, wij zijn er ook zeer tevreden over en het kan helemaal geen kwaad. Het staat zelfs op sommige verpakkingen dat je dit kunt gebruiken voor het aanmaken van babyvoeding !!

Een tip voor anderen  met probleempjes, ik zou zeggen: baadt het niet dan schaadt het niet en er zijn genoeg dingen die je zo onschuldig kan uitproberen toch?!!

Succes, groetjes Marasje

Terug
Bovenaan