Rooie Wangetjes

Hallo,

Even een vraagje:
Onze dochter van 3,5 mnd heeft al geruime tijd knal rooie en droge wangetjes. Ik dacht dat het nog steeds om die eerste babypukkeltjes ging maar daar is ze volgens mij nu al iets te oud voor. Het trekt af en toe weer weg, ze heeft dan een paar dagen een mooie gezonde roze baby huid. Maar dan begint het weer. Er komen eerst kleine rooie puntjes welke je als het haar wangetjes aait niet kunt voelen(geen pukkeltjes)die in de loop van de tijd dikker en droog worden. Ik heb sudocreme gebruikt maar dat droogt de huid zo enorm uit. Ook vernix creme van zwitsal (bij droge huid)deed het in het begin goed, maar het lijkt wel of dit nu een tegenreactie geeft. Het vreemde is dat tijdens het slapen haar gezichtje er mooi en gaaf uit ziet. Zodra onze dame echter wakker en aktief is kleuren haar wangetjes weer knal rood. Ze heeft er gelukkig geen last van geen jeuk ed. Het CB maakte zich de vorige keer zeer druk over haar wangetjes en denken aan een allergie! Ik geef Borst en flesvoeding (nutrilon 1)ivm de Kinderopvang. Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn? Het zijn zeker weten geen warmtepukkeltjes want ze heeft het echt enkel op haar wangetjes zitten.

Alvast Bedankt

gr Rena
 
Kwijlt je kindje ook veel? Als babys namelijk vaak natte wangetjes hebben van de spuug, kan het gebeuren dat ze daardoor rode schrale wangen krijgen. Ik zou er voor zorgen dat de wangetjes zo droog mogelijk blijven!
Hopelijk is het geen allergie, en gaat het snel weer over! Succes, groetjes Fiona.
 
Hoi.
Mijn zoontje heeft dit ook.Hij heeft exceem.Jeukt het ook bij haar?Als dat zo is, is het waarschijnlijk ook exceem.Bij mijn zoontje begint het precies het zelfde.
Als je het niet vertrouwd laat het even aan de huisarts zien.
 
Terug
Bovenaan