Rook!

Nou, ik heb mijn "allergie" van mijn zwangerschap al ontdekt, hoor! Ik
wordt helemaal hondsberoerd en kotsmisselijk van sigarettenrook. Dit
terwijl ik zelf voor een half jaar geleden ook nog rookte. Het is wel
een beetje lastig. Heel veel mensen in mijn omgeving roken, maar ik kan
het echt niet uitstaan. Laatst was ik in een café, maar ik moest echt
de tent verlaten omdat ik er lijkbleek en helemaal dizzy van werd.



Herkennen mensen dit?

Zo ja, hoe zijn jullie hiermee omgegaan?



Groetjes,



Sandra

 
Hallo, Sandra,

Ik ben afgelopen vrijdag weggevlucht uit een tapasrestaurant; druk, vol, sigaretterook, keukenwalmen....al die luchtjes....Kortom: je bent niet de enige: ik merk dat ik er ook niet meer tegenkan! Ik heb zelf nooit gerookt en had altijd met name last van rook zo tegen m'n ongesteldheid aan, maar als zwangere miep komt het nog eens extra hard binnen blijkbaar.

Dus ik heb mezelf ook maar voorgenomen om de rest van de zwangerschap alle rokerige en drukke ruimtes zo veel mogelijk te vermijden!

Groetjes
Paulette
 
ik heb ook gerookt van mijn 16 tot 23 jaar ben nu inmiddels 24 en zes maanden zwanger...bij mij is het ook zo erg als ik een avond bij rokende mensen zit dan ben ik de volgende dag gewoon ziek witjes energie te kort en moe........

Ik kan er ook absoluut niet meer tegen..............

En we hebben ook afgesproken dat in ons nieuw huis absoluut niet gerookt word niet door mijn vriend en niet door mijn moeder of bezoekers!!!

Is toch vies voor de kleine!!!!
 
Ik kan er ook helemaal niet tegen, maar we hebben wel een "rookhol" gecreeerd in huis waar gewoon gerookt mag worden. Ik heb zelf ook gerookt (nu inmiddels ook al jaren niet meer) en ik weet wel nog hoe lekker een sigaret is. Maar....ik blijf wel uit de buurt van het rookhol, anders ga ik een beetje over mijn nek.
 
Mijn man en ik hebben beiden jaren gerookt en zijn inmiddels gestopt. Waar ik vanaf toen al tegenaan liep is het a-sociale gedrag van rokers en ik schaam mij nu dat ik daar bij heb gehoord. Het gaat allemaal om dat ene peukje en de eigen behoeftebevrediging of er nu een zwangere vrouw naast hen zit of niet. Ik mijd rokerige ruimtes sinds mijn zwangerschap als de pest. Wanneer ik niet anders kan (bijvoorbeeld tijdens een personeelsuitje) en ik heb er last van dan zeg ik dit gewoon. De meesten van mijn collega ´s roken maar houden er erg goed rekening mee. Maar voorkomen dat je in een restaurant geen rook inademt is vrijwel onmogelijk. Maar soms spreek ik mensen er op aan want ik vind dat ze er best rekening mee mogen houden of ik nu zwanger ben of niet. In ons huis wordt nergens gerookt. Zelfs niet door visite. Al was het de koningin. Het klinkt misschien onwelkom maar ik zit met een stinkend huis en vieze ramen en gordijnen. Nee, roken mag de visite bij ons buiten doen, weer of geen weer.
 
Ik ben het helemaal met je eens, Jinny. Ook ik was ooit zo'n
egoistische roker. Ik vind dat nu echt onvoorstelbaar. Al moet ik er
wel bijzeggen, mijn ervaring tot nu toe, is dat ex-rokers vaak meer
last hebben van de rook van anderen, dan niet-rokers.

Maar inderdaad, probeer maar eens rookvrij te blijven in een
restaurant. Wat mij betreft mag de regering opschieten met hun nieuwe
rookbeleid. Begrijp me goed, ik gun iedereen zijn sigaretje, maar ik
gun ook iedereen daar geen last van te hebben. En in mijn huis wordt
ook niet meer gerookt vanaf nu. We hebben nu pas echt een goede reden
(al is stank dat uiteraard ook!) ik ben zwanger en als ik dat niet meer
ben, dan is er een kind in ons huis. En als je niet buiten roken kan,
dan ga je maar buiten roken.



Groetjes,



Sandra

 
Je hebt helemaal gelijk Sandra: ex-rokers zijn de grootste anti-rokers die er zijn.
Ik hoop ook dat de regering roken in restaurants gaat verbieden of aan banden leggen. Meer delen voor niet-rokers zou ideaal zijn. Ik ben onlangs bij een restaurant geweest waar het helemaal blauw stond van de rook. Er was geen afzuiging niks. Vreselijk! En dan moet je daar in gaan zitten eten. Bah!
Ik begrijp heel goed dat mensen graag hun sigaretje willen roken maar het is zo slecht voor andere mensen die meeroken....
 
Hallo allemaal,

Zelf hebben mijn man en  ik nooit gerookt en zullen we  ook nooit beginnen met roken. Vanaf het begin is ons huis een rookvrij huis geweest en als mensen er niet om heen kunnen(vooral bij een feest) dan word er buiten gerookt. Gelukkig hebben we niet zo veel vrienden die roken.
Wat ik heel smerig vind is het roken in restaurants. Jij bent net aan het eten en een tafeltje verder op zijn ze klaar en wordt er een sigaret opgestoken. Het is al erg om mee te roken maar om de rook ook nog eens in je eten te krijgen is ronduit smerig. Ook ik kan niet wachten op het anti rook beleid van de overheid.
Zelf heb ik niet meer last dan gewoonlijk nu ik zwanger ben maar ik kan me heel goed voorstellen dat als je zwanger bent je er veel meer last van kunt hebben dan anders.

Groetjes, Natalie (24+1)
 
Terug
Bovenaan