Rooklucht

<p>Hallo allemaal, Ik kom regelmatig ergens waar er gerookt word in huis, op het moment dat er gerookt word probeer ik naar buiten te gaan of naar boven. Maar als ik dan beneden kom hangt die walm er nog en vaak maak ik mij zorgen dat dit gewoon echt niet goed is.. laatst zat ik op een terrasje en meiden naast ons zaten te roken en het waaide echt recht in mijn gezicht, wij zijn toen opgestaan en weggegaan.. hoe gaan jullie met zulke situaties om? Ik merk dat ik heel geïrriteerd raak als ik die rook perongeluk inadem omdat het gewoon niet goed is voor die kleine.. maar ik kan moeilijk mensen verbieden om te roken als ik kom, daarom probeer ik het telkens te mijden… hoe doen jullie dit☺️</p>

Hoewel t nooit goed is, zou ik me niet teveel zorgen maken om indicenteel inademen van rook. Vies is het wel, maar meer dan het zoveel mogelijk proberen te voorkomen kan je niet echt he? Weet niet of je kan vragen of er buiten wordt gerookt? Zo niet, dan moet je proberen de plek te mijden lijkt me. Gelukkig komt de zomer eraan en zit iedereen steeds meer buiten. Maar maak je niet teveel zorgen dat t slecht is, als je zelf rookvrij woont.

Ik weet precies hoe je je voelt! Wij zijn er net achter en hebben nogal veel binnenrokers in de omgeving. We hebben nog geen eerste echo gehad dus willen het nog niemand vertellen maar ik merk ook dat het moeilijk is om de rokers (vooral mijn ouders) te vermijden. Normaliter gingen we 3 keer per week langs en nu helemaal niet meer omdat we ons zorgen maken als ik in de rook zit...

[quote quote=10443909]Ik weet precies hoe je je voelt! Wij zijn er net achter en hebben nogal veel binnenrokers in de omgeving. We hebben nog geen eerste echo gehad dus willen het nog niemand vertellen maar ik merk ook dat het moeilijk is om de rokers (vooral mijn ouders) te vermijden. Normaliter gingen we 3 keer per week langs en nu helemaal niet meer omdat we ons zorgen maken als ik in de rook zit…[/quote]
Jaaa, heeel begrijpelijk vooral als je het nog niet verteld hebt! En in het begin ben je noggg voorzichtiger met alles. Ik wil er ook echt niet in zitten, op een terrasje kun je dus ook niet even lekker zitten.. 

Ik denk niet dat je overdrijft hoor. Ik heb dezelfde reactie. Je wilt gewoon het beste voor je kind en roken (ook secundair) draagt daar niet aan bij.
Eigenlijk is het belachelijk dat "wij" de rokers uit de weg moeten gaan, terwijl "zij" iets doen wat super ongezond is. Maar oké, dat is een andere discussie en voordat we zo ver zijn, moet de wereld nog iets meer veranderd zijn.
Ik probeer het ook zo veel mogelijk uit de weg te gaan. Meer kun je op dit moment niet doen

[quote quote=10445155]Ik denk niet dat je overdrijft hoor. Ik heb dezelfde reactie. Je wilt gewoon het beste voor je kind en roken (ook secundair) draagt daar niet aan bij. Eigenlijk is het belachelijk dat “wij” de rokers uit de weg moeten gaan, terwijl “zij” iets doen wat super ongezond is. Maar oké, dat is een andere discussie en voordat we zo ver zijn, moet de wereld nog iets meer veranderd zijn. Ik probeer het ook zo veel mogelijk uit de weg te gaan. Meer kun je op dit moment niet doen[/quote]
Jaa precies!! Ik voel me ook ongemakkelijk erbij om elke keer op te moeten staan. En elke keer als ik het inadem maak ik me oprecht zorgen.. ik probeer het gewoon zo veel mogelijk vermijden 

Herkenbaar!Ik probeer het ook te vermijden. Ouders van m’n vriend roken bij hun binnen, maar we lopen dan meestal gelijk naar buiten /achterom als we op bezoek gaan..dit is ieder z’n eigen keuze. we hebben ook aangegeven dat hun kleinkind niet bij hun komt logeren of op bezoek komt voordat er binnen gestopt word met roken. Weet dat ze dit niet leuk vinden,of niet makkelijk maar het is tenslotte onze keuze. Dus begrijp jou heel goed , je wil goede gezondheid voor je baby (en voor jezelf). Als je dadelijk wat verder bent en het verteld aan degene waar je op bezoek bent,,zullen ze er vast begrip voor hebben voor jullie keuze.

Terug
Bovenaan