Rookvlees eten

<p>Laat ik heel braaf al maanden de filet american staan, zegt de verkoopster bij de slager gisteren dat je ook rookvlees niet mag eten omdat het alleen maar gerookt dus 'rauw' is.</p><p>De verloskundige heeft deze nooit op het lijstje -dit mag je niet eten- benoemd. Bij jullie?</p><p>Baal wel een beetje nu pas, na 28 weken zwanger te zijn, hierachter te komen..</p>

Het is niet benoemd maar ik had zelf onderzoek gedaan wat ik wel en niet mocht eten.. Zolang je het nu niet meer eet lijkt het me geen probleem

Nooit geweten tijdens beide zwangerschappen wel gegeten, niet teveel vanwege zoutgehalte. Maar ik dacht dat gerookt vlees wel mocht.

Ik wist dit wel
ook knakworstjes worden niet aangeraden en rook  worst.
Je kunt er nu  toch niks meer aan doen..misschien  vanaf nu niet meer eten. Het is meer als er een bacterie in zit net als in rauw vlees of vis dat je bqby2 en jij ziek kunne worden. Was dit het geval had je het al wel geweten 

Bedankt voor jullie reacties!
Toch vreemd dat zowel verloskundigen als websites hierover verschillen van mening.
En rookworst lees ik in een reactie? Dat is gerookt én een half uur gekookt dus daar is toch echt niets rauws meer aan?

Terug
Bovenaan