rookvlees?

ja, mag het echt, ik had laatst ergens gelezen dat het niet verstandig zou zijn omdat het erg zout is ofzo....

Maar ik vind dat wel het lastigste aan zwangerschap hoor. Ik at altijd veel rookvlees, americain filet, maar ook mozarella. Ik had alweer een bolletje achter mijn kiezen toen een dag later mijn schoonzus vertelde dat het niet mocht. dus dan maar niet voor de zekerheid.

aargh....nou de berichten zijn zo tegenstrijdig soms dat ik maar gewoon goudse belegen en sandwich spread eet; ook al staat er steeds meer tegen. Maar ja, moet toch wat naar binnen krijgen....
 
filet amarican is gemalen rauw vlees met kruiden erdoorheen. Zou ik niet aanbevelen om te eten als je zwanger bent i.v.m. toxomosplasme. Wordt ook overal ontraden.

Sommige mozorella's zijn ook niet oke. In Nederland is elke fabrikant verplicht om op de verpakking te zetten of het om rauwe melk gaat.

Jij kan er niet zoveel last van krijgen maar het kindje kan er erg ziek van worden en er zelfs een aandoening aan overhouden.
 
rik wist het niet van de American filet en heb vorige week van gegeten. Ik hoop dat het goed daat komen. arts verteld en een keer zou niet erg moeten zijn. Maar ik doe het dus nooit meer. ben nu 3 mnden zwanger.
 
mozzerella weet ik ook niet, maar feta mag weer wel volgens de lijst die ik heb aangevraagt. En inderdaad moet het op de verpakking staan. zolang t van gepasteuriseeerde melk is, is t goed. geen lait au cru, das rauwe melk.
En zelf gemaakte mayo mag ook niet zei mijn vk ivm de rauwe eieren.
 
sorry dat ik het zeg maar vroeger keken ze daar ook niet na en af en toe een broodje met pate of filet moet kunnen gewoon niet elke dag en elke week doe het eens in de maand doe ik ook wel hoor
 
Terug
Bovenaan