rookworst

A

Anoniem

Guest

kan ik dat eten? Zit natuurlijk veel zout in wat de bloeddruk kan verhogen. Wat gebeurt er dan eigenlijk als je bloeddruk hoog is?

Oh ja en kan en klare aardappelpuree van de albert heijn kan dat ook? Want ik heb gelezen dat sommige aardappelpurees gemaakt zijn op basis van rauwe eieren (nooit van gehoord overigens) en dat is weer heel slecht.

Aicha.

Och ik denk dat we niet te veel moeten overdrijven met wat me mogen eten en wat niet.
Af en toe een overheerlijke rookworst kan echt geen kwaad. Als je elke dag juist alle zoute dingen eet wordt het een ander verhaal. En trouwens de verloskundige kan prima elke maand je bloeddruk testen.
Rauwe eieren op zich zijn niet slecht, alleen de kans op een salmonella-infectie wordt groter. Maar aardappelpuree uit een pakje is gedroogd poeder, dus ook al zijn er eieren in verwerkt dan zijn die ook op 1 of andere manier bewerkt (verhot vwaarschijnlijk), want geloof mij een rauw ei in een pak blijft echt niet goed!!

groeten Elke

Hai aicha,
Zolang je niet dagelijks een rookworst eet, valt het echt wel mee. En van die rauwe eieren in aardappelpuree.. vaag verhaal, maar het kan al lijkt het me ook niet dat het goed blijft. Pas verder wel op met inderdaad rauwe eieren, rauw vlees en dat soort dinngen!
Liefs Kirsten

Terug
Bovenaan