Rooming-out

Na een klein half jaar ofzo, maar omdat de 2e helft vd nacht onrustiger was, lag ze nog wat langer in de cosleeper een deel vd nacht. Ging volgens mij probleemloos omdat ze nog zo klein was..

Bij ons eerste dochtertje al met 2 weken. Ze maakte veel geluidjes waardoor ik niet goed kon slapen. Ging gelijk goed.
Bij ons tweede dochtertje met 6 weken. Ze kreunde veel en ik werd van elk kreuntje wakker. Ging niet meteen goed omdat ze graag bij mij wilde slapen. Toen een hartslagknuffel erbij gelegd en toen ging het goed.

Onze tweede zoon heeft tot een half jaar snachts bij ons geleden in de co-sleeper maar vaker bij mij aan de borst in bed. Ik was er op een gegeven moment klaar mee dus besloten we om hem in de avond en nacht in zijn eigen bedje te laten liggen (ledikant op eigen kamer). Wanneer hij huilde, troostte ik hem kort. Dit ging heel goed. We zijn nu twee weken verder en hij slaapt door tot een uurtje of 7. Als hij wakker wordt rond 5.00 valt hij altijd zelf weer in slaap. Met een maand of 3 ben ik hem overdag ook vaker in zijn eigen kamer gaan leggen. Dat ging eigenlijk meteen al goed.

Bij de 1e met 8 weken. Hij mepte met zijn handen tegen de wieg waardoor hij en ik ook steeds wakker werden.

En nu met nr 2 met 10 weken... heerlijk weer de slaapkamer voor onszelf.

Gewoon doen als je er aan toe bent of je baby .. je merkt vanzelf wel hoe het gaat toch

Met 6 maanden zijn we een weekje weg geweest. Daarna is ze op haar eigen kamertje gaan slapen. Jeetje wat was dat voor mij even moeilijk, om een leeg wiegje naast het bed te hebben. Maar ze had heerlijk geslapen en toen was het voor mij ook goed. Als ze nu (13 maanden) wel een een slechte nacht heeft, ligt ze lekker tussen ons in. Heerlijk dat slaperige koppie naast me als ik wakker wordt.

Bij de oudste met 10 dagen en bij de tweede met 2 weken. Beiden maakten veel geluidjes in hun slaap, dus ik kon moeilijk slapen. Bij de oudste de eerste paar nachten nog in het babynestje laten slapen met dunne kleding (hartje zomer), bij de tweede ingebakerd en een dikke slaapzak(hartje winter). Beiden hebben er weinig moeite mee gehad en sliepen ook vrij snel door.

Terug
Bovenaan