@Roos (geen sneeuw/ijspret...)

Hahaha, die Roos.
Ik zei ook al...kan me voorstellen dat het winterweer voor sommigen niet fijn is. Zeker ook niet leuk voor Lenthe dat ze dan zo'n fijn haar handjes heeft.
De lente lijkt mij ook wel weer fijn hoor.

Wat betreft jouw laatste zin....dat deed me aan iets herinneren. Ik was 10 maart uitgerekend en weet nog dat ik destijds dacht....leuk de "lente" maand! Uiteindelijk is Minoux 27 feb. geboren, dus toch geen lente maand. Maar toen jij was bevallen van je dochter en op het maartmama2008 forum vertelde dat haar naam Lenthe was..vond ik dat zo leuk. Tjsonge, dat dat alweer bijna 2 jaar terug is he. Kan je nagaan dat we al zo lang op het forum zitten.

Groetjes, Bianca

Hoi Bianca!
Leuk he om terug te kijken naar 2 jaar terug!
Inderdaad raar dat het al 2 jaar terug is, ik deed 30 juni '07 mijn zwangerschapstest.We waren net 2 weken getrouwd, Lenthe was een huwelijksnachtcadeautje zeg maar!
En in juli '07 heb ik me aangemeld bij het maart 2008 forum.Dik 2,5 jaar terug dus.
Ik was 4 maart uitgerekend, maar Lenthe kwam 24 februari.Een paar weekjes voor de officiele lente.

Wat echt zoooo stom is maar echt waar...toen ik 2 dagen na Lenthe's geboorte alweer buiten liep richting winkelcentrum hingen overal posters en borden in etalages met 'lentaanbieding' en 'lentevoordeel'.Ik dacht echt telkens, jeetje toevallig hoor, mijn dochter's naam overal te zien!!!O nee, lenthe is ook nog een seizoen ha ha!
Dat woord had voor mij al een andere betekenis:de naam van mijn dochter!En er was een reclame van de C1000 reclame met de tekst 'Het is weer lente!'En dat hoorde ik tig keer per dag, dus telkens als we baby Lenthe uit bed viste zeiden we 'Het is weer Lenthe!'

Enfin tot zover hier.Hoe is het met Minoux?
I kan me herinneren dat in de week dat Mnioux enLenthe waren geborten praktisch elke dag een kindje werd geboren, de 23e, ik de 24e, ik dacht 2 op de 25e en jij op de 27e....
Groetjes Roos.

Hoi Roos,
had ik gisteren een heel verhaal als antwoord getyped. Zie ik nu dat mijn hele reactie er niet meer staat....grrrr.
Nou even de korte versie dan maar:
Lente is dus ook geen maartkindje. Ik wist niet meer dat zij dus zelfs nog voor Minoux was geboren. Dan komt haar verjaardag dus ook in zicht!
Ik heb nog een lijstje uitgedraaid van het maart mama forum van alle kindjes die geboren zijn. Die zit in mijn zwangerschapsboek. Volgens mij was Trudi een van de eersten die (te vroeg) was bevallen.
Met Minoux gaat het verder prima. Enorme kletskous en eet alsof ze de buik heeft van een olifant. Hoe gaat hij met jouw kids. Vind het knap hoor hoe jij dat doet....4 kids opvoeden!

Groetjes, Bianca

Ik herinner me inderdaad dat er in 'Lenthe's week' meerdere kindjes waren geboren...Lenthe was die zondag geboren, de 23e, maar kan me ook nog herinneren dat er die zaterdag de 23e een babietje was geboren.Diemaandag de 25e ook, en volgens mij was er een mama genaamd 'Suus71' die die dinsdag de 26e is bevallen van ene Feline...En kan me ook herinneren dat inderdaad Minouw snel na Lenthe was geboren...Had ik die lijst ook maar uitgeprint, zag net dat hij van 't forum is....
Ik was 38 weken, vond het wel een apart idee dat er in de 2e week van april nog zwangere mama's waren hi hi!Toen die bevielen was Lenthe dik 8 weken en ik dat las...was ik nog net niet mijn bevalling vergeten...je bent zo snel weer met het huidige leven bezig he...

Tja, 4 kindjes, ik vind het minder druk dan men denkt toch hoor.Ze zijn allemaal heel makkelijk en niet druk.De oudste 2 zitten op school overdag, 's morgens breng ik ze naar school, manlief werkt tot 10:30 uur thuis en past dus op Luka en Lenthe, (die overigens elke dag uitslapen tot minsten 10:00uur!)Lenthe en Luka heb ik nu in 't dezelfde ritme geduwd en slapen 's middags 2,5 uur achter elkaar.Dan doe ik praktisch niets, kja echt, kan zo een hele dag niks doen ha ha!Moet wel zeggen, heb een chronische darmziekte en dat vreet energie, als ik de ene dag veel doe hier in huos zeg maar kan ik de dag erna bijna niks.Nou, dat doe ik dan ook, met boek op bank, hier en daar een wasje, even de wc schoonmaken en weer met Lenthe op de bank voorlezen.
De oudste 2 blijven over en zie ik weer rond 15:15 uur.Lekker met kletsen en naar ze luisteren, limo en een appeltje erbij, spelen ze een uurtje en dan alle 4 achter elkaar onder de douche door.Ze zijn erg zelfstandig, doen dan zelf hun pyamaatjes aan en dan ga ik koken, eten en dan komt papa thuis.Is niet vaak met het eten thuis, maar brengt ze altijd naar bed, voorlezen, nog even keten...
In het weekend slapen we zelfs uit, de oudste 2 meiden gaan beneden spelen en Lenthe, Luka en wij slapen uit tot een uur of 10.Kortom, nuee, heb niet het gevoel dat ik het niet trek.
Moet wel zeggen, wij doen het echt samen, zie elke dag moeders op school die met 3 of 4 kinderen slepen 's morgens, omdat papa al moest werken, dat hoef ik gelukkig niet.Mijn man gaat met de oudste 2 op zaterdag naar de manege, hebbenze paardrijles en heb ik een middagje voor mezelf, als de jongste 2 ook slapen.Nee, heb niet het gevoel dat ik niet meer aan mezelf toekom.Laatst vroeg een moeder nog aanme, zeg Roos, 4 kinderen, jij moet het echt zo druk hebben, vind je het nog wel leuk?Deed gewoon zeer....Ik dachtr, jij hebt dan wel 2 kinderen, maar ook een baan van 30 uur in de week, dat heb ik dan weer niet!Ik hoef niet heen en weer rennen tussen kinderdagverblijf en school en naschoolse opvang en je werk de supermarkt....Dus wat is druk denk ik dan....
Enfin, ik draaf door, ha ha!!!!
Nou, ik ga slapen, even dit berichtje plaatsen, want ook ik had gister ergens op gereageerd met een lap tekst maar mooi niet dat het werd geplaatst....
Trusten en anders, goedemorgen!
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan