Roos,lukt het afvallen?

Hoi Roos,

Ik ben even benieuwd hoe het gaat met het afvallen waar we het 2 wkn geleden over hadden.
Ik ben nu 1 kilo kwijt in 2 weken. Het gaat niet hard maar een begin is er!! Toen ik vanmo op de weegschaal ging staan werd ik toch helemaal blij met die ene kilo!! Kijk, en nu doorzetten dacht ik toen!
Ik heb me goed verdiept in de hoeveelheid punten van produkten dus ik weet wat kan en niet kan. Ook ben ik me gaan verdiepen in Sonja Bakker. Ik heb uit de bibliotheek haar boek besteld die heet Zomerslank met Sonja. Hier staan zulke lekkere zomerrecepten in!! Echt een aanrader hoor!
Ook ben ik nu 3x in de week met een vriendin gaan wandelen. We lopen dan 35 min in een goed tempo.
De kilo's gaan niet hard maar het lukt vast als ik zo door ga. Oja, en niet te vergeten de WE fit wat ik af en toe even doe. En dan m'n huishouden niet te vergeten en de loopjes naar school. Maar vooral de weekenden vind ik het moeilijkst. M'n kinderen en man eten dan vaak wat chips en dan eet ik toch graag mee, ik vind het zo heerlijk.
Maar hoe gaat het bij jou nu? Ben erg benieuwd!
Groetjes Ingrid.

Hoi Ingrid!
Nou, ik wilde graag WW volgen, maar heb iet het goede boodschappenboekej, dus kan niet het dat puntensysteem volgen...
Verder kan ik niet echt een dieet ofzo volgen want heb chronische darmontsteking en moet zeg maar 'normaal' eten, gewoon ontbijten (yoghurt en cornflakes) 's middags 2 boterhammen met kaas en worst en 's avonds aardappels, vlees, groente, of rijst.En tussendoor een plake ontbijtkoek (maar dat gaat momenteel niet, doet te veel pijn in m'n buik) of wat fruit.
Dus wat heb ik bedacht...ik gooi het over een andere boeg, als ik niet iets kan verandereen aan m'n eetpatroon (eet nu dus wel gezond hoor, geen chipje of koekje eet ik op) maar ga (hou je vast) 4 a 5 keer per week naar de sportschool!Begon eind maart met 1 keer per week, en nu, na 6 weken zit ik op 5 keer per week.Ga niet vaker dan 2 dagen aansluitend, even 1 dag rust en hoppa daar gaat Roos weer!
Hier izt zit kort een sportschool met ee heel laag maandbedrag, maar 15,95 euro, omdat er geen zalen zijn met zumba of andere lessen, geen personeel wat om je heen draait of ze je kunnen helpen geen sapjesbar etc etc.Dus daarom zo goedkoop.Dus ja, dan wil ik wel lekker vaak gaan.Verders is het voor mij ook een beetje een vlucht weg van huis hi hi!Ben een 30-jarige moeder van 4 kids en 's morgens of 's avonds een uurtje voor mezelf blijkt ontspannend te werken ook al werk ik mezelf flink in het zweet!
De oplossing is (want niks is geestdodender dan op een hometrainer of cross-trainer zitten en voor je uit te staren) een boek meenemen.Zo heb ik nu al bijna 3 boeken uit ha ha!Kluun, Heleen van Rooijen...wel apart om de ransigste boeken te lezen terwijl om me heen allerlei mensen druk in de weer zijn hi hi!
Kortom, ik had mezelf (2 weken terug) gewogen net voordat ik op 5 keer per week sporten zat en 9 dagen later weer op de weegschaal....3 kilo eraf!!!Inmiddels weer een kilo eraf, dus 4 in 2 weken!
Echt, het gaat als een tiet!En veel minder last van m'n darmen, daar beweging goed is voor m'n darmen.Dus hier gaart het eigenlijk onwijs goed, en nu inderdaad volhouden he!!!!
Het liefst sport ik 's morgens, maar ik heb nul komma nul oppas, iedereen om me heen werkt fulltime of studeerd nog...
Dus dan sowieso maar op zaterdag-en zondagochtend en din-, woen- en donderdag.Maandag lekker rustig aan en vrijdag 's avonds met de beentjes omhoog.
Zou leuk zijn als op 27 september (word Luka 1 jaar) er heel wat kilootjes af zijn!

Een vriendin van mij heeft ook WE fit, was ze wel enthousiast over.
Dus gaat ook goed met jou...We moeten gewoon enorm doorzetten!!!Hup de zomer in!Gelukkig eet je dan (althans ik) niet zoveel als in de winter...

Succes he!!!!
Op naar die slanke figuurtjes !!!
Groejtes Roos.

Hoi Roos,

Ohh, wat knap van je!!!!!!! Goed hoor!!!
Voor mij word dat een te dure zaak de sportschool zo vaak in de week. Maargoed heel eerlijk gezegt ben ik niet zo'n type van de sportschool..
Ik wandel(wel op flink tempo) nu 3x in de week met 'n vriendin s avonds. Dat is wel lekker hoor want ook ik zit (te)veel thuis met 3 kids. Soms denk je wel s ik ben er alleen maar voor de kids, huishouding. Soms heb je gewoon even wat voor jezelf nodig hè?!
Het afvallen hier wil nog niet. Ik begin dan vaak goed s maandags en dan houd ik t een weekje vol en dan val ik weer terug. Ik kan niet vh lekkers afblijven, chocola,koekjes enz. Ohhh een ramp gewoon en zeer frustrerend want ik wil zooooo graag! Nu hebben de kids en mijn man deze week vrij dus lukt het me ook niet. In zo'n vakantie snoep je toch net wat meer, je eet wat met elkaar, gezellig. Tja, en ik doe mee dan.
Maandag nieuwe start. Ik wil echt! Als ik dan weer jouw verhaal lees boeit me dat enorm. Ik ben dan best jaloers en wil ik er ook echt voor gaan!!
Maandag, ga ik met het boekje van Sonja beginnen én 3x in de week 35 min flinke looppas wandelen!
Ik ga ervoor.

Maar jij bent goed bezig, zet zo door!!!!!!!!
Groetjes Ingrid.

Hoi Ingrid!
En, ben je al wat kwijt?
Wat een strijd he!!!!
Je schreef over dat het voor jou een te dure zaak zou worden zo vaak naar de sportschool als ik doe (4 a 5 keer per week), maar hier is sinds kort een sportschool die alleen cardio- en fitnessapparatuur heeft.Geen dans en spreinglessen, geen sapjesbar, sauna's en dergelijke, geen vervelend personeel dat om je heen hangt...Op deze manier blijvend de kosten laag en betaal je maar 15,95 euro per maand.Echt geen geld...
Dit concept zit door heel NL, niet dat ik jou dit als tip geef, maar mocht je ooit denken, da's iets voor mij, er bestaan heel goedkope aportscholen.
Ik hield er eerst ook niet echt van, maar ga nu met een vriendinnejte, 't is echt gezellig, zij heeft in feb ee zoonjte gekregen dus moet ook nog van de zwangewrschapskilo's af.Als i alleen ben neem ik een boek mee, vliegt de tijd voorbij.
Nu al bijna 7 kilo kwijt, in 5 weken!
Maar doen wat jij het beste vind werken hoor!!!!!
Groetjes Roos.

Ohhh,ik ben jaloerssssss hahaha. Goed van je Roos, gefeliciteerd hoor!!!!
Hoe zou ik erachter kunnen komen waar in NL die sportscholen zitten, weet jij dat, via google? Het klinkt verleidelijk hoor! Het is idd niet duur vind ik.
Ik ben nu sinds 1 week met Sonja Bakker begonnen én meer bewegen. Ben precies 1 kilo kwijt in die ene week (van zondag naar zondag) maar ik vind het erg pittig hoor. Op zich het ontbijt, luch en avondeten is goed te doen maar ik mis zoooo m'n lekkere tussendoortjes! Geen chocola, koekjes (die ik dan net lekker vind) taartjes (ik maak zelf marsepeintaarten wel voornamelijk voor anderen hoor, dropjes enz enz. Maar ik zet door want zoals nu met dit mooie weer wil ik zooooo graag m'n kilo's kwijt. Niks zit goed of leuk. Ik baal er zo ontzettend van!!!!! Doet me echt pijn. Dus... ik zet door!!!
Leuk dat je nog even reageerde. Succes jij nog verder met afvallen. Hoeveel wil je er nog af nu? Je bent al een heel end hoor!! Je zal het wel aan je kleding ook merken, of niet?

Ik ga zo even googelen miss vind ik wat over die sportscholen.

Groetjes Ingrid.

Terug
Bovenaan