@roos

hee roos

ik ben het helemaal met jeeens
wat betreft bevallingen en de risico's die eraan vast kunnen kleven
maar aan de andere kant is het misschien goed dat we niet alles weten want durven we da nog wel te bevallen?
en helaas is alles wat er gebeurd tijdens een bevalling overmacht'
mijn bevalling van floor was zo kort en heftig dat floor er flink ziek van geweest is , voelde me enorm schuldig maar kon er niks aan doen

gaat luca nu 1 x p[er week naar de osteopaat of niet?
ik ben gister met floor bij de kraker geweest ( ook voor mezelf ) en zij heeft gelukkig niks overgehouden aan de bevalling
hoop alleen dat de krampen snel overgaan want die heeft ze 24/7 echt zooo vreselijk zielig
en irri want s'nachts slaapt ze alleen als ik haar stevig vasthoud ( inbaker met mijn armen lijkt t wel ) heb dus smorgens altijd stijve armen hahaha
maar ja als de kleine maar slaapt
hoe doe jij luca inbakeren?

ben wel nieuwschierig naar de kleine brad pitt overtreffer hahahahaha
misschien moeten we ze een x laten daten : een brad pitt overtreffer en een angelina overtreffen = een mooie combinatie hahahahahaha

liefs van ons

Hoi moeders!
Lijkt me een enorm heftige ervaring, een stortbevalling...Had je het tijdens de bevalling zelf door...dat het zo snel ging?
Toen ik aan 't persen was riep de verloskundige opeens:'Roos, doe je ogen eens open, kijk eens!'En toen zag ik zelf hoe Luka werd geboren.Was ik bij de andere kindjes nooit zo mee bezig: helemaal weg, ogen dicht, op een andere planeet waarschijnlijk tijdens 't persen.Nu vond ik het wel gaaf om 'op aarde terug te landen' net voordat hij werd geboren en het dus zelf te kunnen zien, zover dat dan natuurlijk kan in die houding.

Ja, wij gaan met Luka 1 keer per week naar de osteopaat.Vanmorgen was zijn 2e behandeling.Ging er wel een beetje sip-per de deur uit...Hij staat echt stijf van de spanning, hoofd in zijn nek, standaard knuistjes ipv ontspannen handjes.En toen ook nog 't nieuws dat hij bronchitis heeft...Werd echt niet goed, tuurlijk schrijf maar bij in het lijstje....
Maar ben wel blij met 'onze' osteopaat, 5 jaar terug zaten we ook bij hem met ons 2e kind.Die was er binnen 4 uur, 5 weken te vroeg, maar 46 cm lang en 'gleed' echt naar buiten.Die huilde echt 23 uur per 24 uur, dat was echt een drama.Zie nu ook wel verschil met Luka hoor, met hem gaat 't iets beter.
Gelukkig zijn de nachten al beter, door het inbakeren slapen we hier weer 's nachts.Hij komt midden in de nacht 1 keer, rond een uur of 03:00.En daarna baker ik hem weer in en slaapt hij door tot 08:00 of 09:00 uur 's morgens.
Maar nu dus nog even, ik gok zo'n 2 maandjes, doorzetten en naar de osteopaat gaan en hopelijk is hij dan net voor het einde van het jaar genezen...

Je vroeg naar mijn manier van inbakeren...hoop dat ik het duidelijk je kan uitleggen...
Ik baker Luka met 1 doek in, leg hem op 't randje van de doek, die dan in zijn nek ligt.De rechterflap schuin links naar voren en de 'knik' maken met het onderste deel van de flap op de hoogte van zijn handje, dan stop ik die flap strak/vast in, aan de linkerkant onder zijn rompje.En vervolgens doe ik dat ook met de linkerflap.Als je dit ook wilt zou je het bij het consultatiebureau laten voordoen.Maar daar ga je waarschijnlijk pas naar toe als Floor 4 weken oud is, wij gaan met Luka volgende week, dan is hij 4 weken.Ik wilde niet zo lang wachten, en aangezien na 2 weken de wijkverpleegkundige bij je thuis komt (althans hier) heb ik het haar gevraagd. Zij willen dan altijd nog even naar de heupjes kijken voordat je enthousiast gaat inbakeren.Was allemaal goed en vanaf die nacht sliep hij door, behalve dan die ene nachtvoeding he.Maar da's echt tien keer beter dan zijn eerste 2 weken, toen huilde hij de hele nacht door, wij sliepen pas rond 05:00/05:30 uur...
Enfin, wil je ook inbakeren zou ik gewoon effe bellen met consultatiebureau dat je ermee wilt beginnen want het is de moeite waard.

Je zegt dat Floor veel last heeft van krampjes, krijgt ze de borst of een fles?Luka had ook veel last van krampjes en krijgt de fles (door mijn medicijn gebruik ivm darmen) en dus geven we hem nu Nutrilon in combinatie met Omneo, dat is een speciale flesvoeding van Nutrilon voor kindjes die veel spugen en/of last hebben van krampjes.Ik merk aardig verschil.

Ja zou wel een giller zijn, kleine Bradje en een klein Angelinaatje ha ha!!Die moeten jou en mij dan echt onwijs mooie kleinkindertjes schenken ha ha!!!
Zit jij toevallig op Hyves?Kunnen we elkaars kindjes bewonderen...

Ik duik mijn bedje in, net laatste fles gegeven, succes voor de nachten, en denk er eens over na...inbakeren.

Groetjes Roos en hele bubs!!!

hee mamsie

floor krijgt alle voedingen uit de tiet hihihi
ik moet de 29ste met d'r na het cb toe
zal eens vragen over t inbakeren want snap er idd niet veel van hoe je het hebt omschreven hahahaha
merk wel dat floorke de hevigste krampen sávonds krijgt nadat ik naar bed ga
maar karlijn heeft dit ook zo erg gehad alleen werkte haar darmpjes niet op bv en toen ik met 10 wkn begonnen ben met vaste hapjes ( tot ergenis van t cb ) ging t al snel veel beter
gelukkig poept floortje bijna voor/na elke voeding dus haar darmpjes werken goed
volgens de kraker maakt haar galblaas nog niet voldoende gal aan waardoor de darmen meer moeite hebben t eten te verteren wat die krampen geetf

wat zielig trouwens dat luca ook bronchitus heeft , hoe ben je daarachter gekomen?
hopelijk knapt ie snel op
gaat vanzelf over tis alleen erg zielig

maar uhhhh we laten bradje en angelinaatje eerst wel ff daten een jaar of 25 hahahaha wil nog geen omaatje worden

ik zit idd op hyves onder de naam mammarilla en anders maurilla nendels uit heerlen

hee mamsie

zal eens vragen over t inbakeren want snap er idd niet veel van hoe je het hebt omschreven hahahaha
maar karlijn heeft dit ook zo erg gehad alleen werkte haar darmpjes niet op bv en toen ik met 10 wkn begonnen ben met vaste hapjes ( tot ergenis van t cb ) ging t al snel veel beter
gelukkig poept floortje bijna voor/na elke voeding dus haar darmpjes werken goed
volgens de kraker maakt haar galblaas nog niet voldoende gal aan waardoor de darmen meer moeite hebben t eten te verteren wat die krampen geetf

wat zielig trouwens dat luca ook bronchitus heeft , hoe ben je daarachter gekomen?

maar uhhhh we laten bradje en angelinaatje eerst wel ff daten een jaar of 25 hahahaha wil nog geen omaatje worden

ik zit idd op hyves onder de naam mammarilla en anders maurilla nendels uit heerlen

liefs van ons uit limburg

hee mamsie

liefs van ons uit limburg

Hoi Maurilla,
Ik heb je geprobeert te vinden op Hyves met de namen die jij opgaf maar hij vind je niet...
Mij kan je vinden via Rosalie (uit) Hilversum.Bij leeftijd staat 30, heb ik meen 49 Hyves-vriendjes en mijn profiel-foto is een (blote) foto van Luka in badje.

Enfin, ik heb even op You Tube gezeten en daar staan verschillende introductie filmpjes op over hoe in te bakeren.Ik zou zeggen, kijk even rond, want het kan echt enorm helpen met Floortje.

Hoe wij erachter kwamen dat Luka bronchitis had...bij de osteopaat, hij hoorde het bij het in-en uitademen, toen hij zijn hand op zijn ruggetje legde.Deed ik daarna ook, je voelt het roggelen heen en weer gaan, eerst denk je, een volwassen slikt 2 keer en het is weg, maar zo werkt het niet bij kleintjes.Het zit echt vast.

He maarre, ik zou als ik jou was niet tot de 29e wachten hoor, bel je consultatieburo (hier is dat samen met het GGD afdeling Jeugdzorg) en anders anders even of de wijkverpleegkundige even bij je langs kan komen.Je zegt gewoon dat je dochter 3 weekjes oud is en 's nachts niet slaapt maar alleen huilt.Zo heb ik 't ook gedaan, trok het niet te moeten wachten tot de 1e afspraak bij het consultatieburo.Ze kwam bij me thuis en heeft het nog 'ns voorgedaan (vorig jaar hebben we het ook met Lenthe gedaan) en diezelfde nacht sliep Luka door...Ik zou het eens proberen, het gaat je echt opbreken hoor, die nachten....

Nou, ik ga een bedje opzoeken, Luka heeft net nog van 19:00 uur tot 23:30 uur gehuild, echt iets wat bij het Kiss Syndroom hoort...Veel pijn, dus veel huilen, het lijkt er alleen op dat het huilen zich verplaatst heeft van de nacht naar de dag....Kom nergens aan toe zo....Manlief en ik lopen echt de vloer kapot hier binnen met hem op mijn armen...

Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan