@roos

hee vrouwtje

hoe is het daar?
hier alles prima
floor is flink aan het fruit en aan de groente en ze vind het heerlijk
en de bv doet t ook nog prima
3 mnd alweer
de tijd vliegt!
donderdag weer na t cb om te meten/wegen
ben benieuwd

karlijn gaat ook prima
is helemaal opgeknapt na haar ok
ze kletst mne de oren van me hoofd af hahaha en is gruwelijk ondeugend

ikzelf ben begonnen met dr frank
vind t wel ff wennen hoor geen brood/aardappels enz

hoe is het met jou en de kids?

groetjes maurilla

ps nog de beste wensen namens ons

Hoi hoi!
In 1e instantie wensen wij jullie alle goeds voor 2010, voor jou, je mannetje en je 2 meisjes.
Grappig te merken dat fruit en groente zo goed werkt voor de ontllasting, dat was toch je bedoeling?
Ik begon er toevallig vanavond over tijdens het avondeten, dat Luka over 3 weken alweer 4 maandjes oud is en hij fruit mag.Luka had voor Sint (van mijn moeder) al een klein potje fruit gehad hi hi!
Ik ga binnenkort ook maar eens met Luka langs bij 't cb om te meten en wegen.
Wat goed he dat het stukken beter gaat met Lijntje, nu na de operatie.Dus jij merkt ook dat je een bijna 2-jarige in huis hebt!Lekker uitdagend worden ze he!!!Lenthe's dingetje is nu dat als ze zelf uit een glas of beker wat drinkt, ze als ze niet meer hoeft doodgewoon haar glas omdraait en alles op de grond te gooit!!!!!
O fijn dat jij ook dr. Frank doet, ik ook, doen we 't samen hi hi!!!Ja, 't is wel wennen ja, dat je 's morgens hardgekookte eieren met rookvlees omwikkelt eet ipv een beschuitje eet.Ik vond het net borrelhapjes!En die enorme hoeveelheden sla in de middag, maar vind 't wel lekker met tonijn, at ik gister.Vanavond boerenkool gegeten(zonder aardappels) heel apart maar was erg lekker, zit echt vol!Mijn man doet ook mee, hoe ik het voor elkaar heb gekregen weet ik niet maar hij doet mee!Hij hoeft niet tientallen kilo's af te vallen, klein bierbuikje, gna gna...dus hij zal wel eerder op z'n streefgewicht zijn dan ik.Maar merk dat het erg stimuleert nu hij ook meedoet.En de kids doen ook gewoon mee.Vaak krijgen zij er dan 2 kleine aardappeltjes of wat rijst bij.Het enige wat me tegen viel was de Huttenkase met 10 gehakte walnoten als ontbijt, dat viel echt als een baksteen op mijn maag.
Verders gaan de kids hier sinds maandag weer naar school, dus weer een beetje rust in de tent.a.s Zaterdag is Noa jarig, 8 word ze....waar is de tijd...Dus moet weer even een leuke traktatie verzinnen voor op school en iets voor haar partijtje...Dus druk druk druk hier!!
Hoe is 't met jou?
Enfin, ik duik m'n bedje in, groetjes Roos.

hoihoi

ik moet eerlijk zeggen dat ik niet altijd eet wat ik krijg toegestuurd van dr frank
ik eet smorgens de eieren ( gebakken of gekookt ) of de kwark

de sla smiddags of verse soep vind ik ook erg lekker

maar ik had gister ook de boerenkool gemaakt met knolselderij maar dat was begeven moment niet lekker meer en t vulde niet
wat hadden wij gisteravond honger zeg
dus toen is manlief na de friture gegaan en ik deed gezellig mee :S
vandaag weer een nieuwe dag en m oet me echt niet latemn meesleuren door manlief en z'n friture hahahaha
vanmiddag naar de neuroloog ivm de instabilliteit ben benieuwd

verder gaat t met mij prima op de pijn na

morgen laat ik floor enten want krijg me toch een hoop negatievieteit over me heen over t feit dat ze niet geent is niet normaal
t gaat van je bent gek dat je t niet doet tot je bent onverantwoord bezig
zie d'r als een berg tegenop

en t is idd flink te mnerken dat we een bijna 2 jarige in huis hebben

we moeten eens de agenda's naast elkaar leggen en een data afspreken en hoe of waar we afspreken

groetjes van ons

He lieverd!!!
En hoe is het vanmiddag gegaan bij de neuroloog?
Hopelijk ben je er snel vanaf, Karlijn word natuurlijk hoe ouder hoe zwaarder en je tilt haar waarschijnlijk ook nog veel, net als ik met Lenthe...

Je moet je meisje niet laten inenten omdat iedereen over je hee valt hoor!Je moet het pas doen als jij en je man er voor 100 % achter staan en niet eerder!!!Laat de rest maar vinden wat ze vinden het is jou kindje en jij beslist over haar gezondheid!!!
Ik kreeg hier ook wel reacties, dus besloot erover te zwijgen, als iemand ernaar vroeg, zei ik 'Ja, heeft hij net gehad.'

Je moet de boerenkool eens proberen zonder knolselderij, ik lust dat laatste ook niet.
Dus 700 gram diepvries boerenkool 25 minuutjes op 900 watt in magnetron, (ondertussen 2 rookworsten in pan warm water opzetten) daarna boerenkool uit laten lekken, in wokpan kieperen, een uitje fruiten en erbij doen, 100 cc water toevoegen, worsten in plakjes snijden en toevoege aan de boerenkool en eten maar!Wij zaten helemaal vol voor de rest van de avond, was zo lekker!Je proeft de echte smaak van boerenkool beter, enne, mijn 2e meisje Jade (5) lust geen boerenkool stamppot maar dit vond ze heerlijk, dus heb een kind weer aan de groente geholpen hi hi!
Weet je, ik heb mij op ik meen 9 december opgegeven dus heb hier al 30 recepten liggen en daar maak ik dan mijn eigen keuzes uit.Want er zit veel tussen (en dan voornamelijk het avondeten) wat ik echt niet lust.(Vandaag staat volgens Dr Frank spruitjes op 't menu, maar dat gaat niet door hoor ha ha!!)
Verders had ik vanmorgen voor het eerst een bakje magere kwark...na 1 hap heb ik er wat suiker (klein beetje maar) bij gedaan want mijn mond trok helemaal krom ha ha!!!Wat zuur!Er word beschreven dat je er wat suikervrije limo bij moet gooien maar daar hou ik weer niet van dus stiekem een beetje suiler toegevoegd, moet kunnen dacht ik zo...
Enfin, genoeg over dat dieet, gewoon verstand op nul zetten en niet aan eten denken, ik zoek vooral afleiding.(Waardoor ik het nu al een paar weken uithoud is doordat ik het samen met mijn mannetje doe, ik kan moeilijk voor hem onder doen, dus gaan we vrolijk verder hier.Gaan in mei 2 weken naar Italie, dus zou leuk zijn als ik een beetje charmant aan het zwemnbad en strand kan hangen ha ha!...)

Ja, wat afspreken, heb zin, leuk, waar inderdaad en wanneer?Wat voor ideetje heb jij hierover?Kunnen we niet iets bedenken halverwege?Een restaurant is gezellig, maar niet kindvriendelijk, zet Luka vast een keel op en Lenthe rent vast meteen bij me weg.Zal eens kijken lang ik erover doe met de auto...
Hoe kunnen we het uitzoeken he, zover als wij uitelkaar wij wonen!!!
Groetjes Roos.

hoihoi

vanuit utrecht is t zo'n 2,5 uur met de auto kan iets korter zijn ligt eraan hoe hard je rijdt
je kan na mij komn ( ziojn ook leuke binnenspeeltuinen voor de kids in de buurt ) en dan zorg ik voor iets lekkers ( verantwoord natuurlijk ) en drinken enz
de entree voor een evt speeltuin is ook voor mijn rekening dan?
heb jij nog ideetjes?

wat de kwark betreft : ik heb magere kwark met een smaakje
die is heerlijk
ik heb vanddag iets gemaakt dat erg lekker was en ik zit vol hahaha
heb kipfilet gemarineerd in kerjap , lepel sambal,knoflookpoeder paprikapoeder en kleine stukjes rode paprika
dat een uur laten trekken
in de wokpan gewokt daarbij een halve groene en een hele rode paprika gedaan en een hele chinese kool
dat 10 minuten gewokt
dat was lekker zeg!
en heb nog 2 lekkere visgerechten bij de plus gevonden die we mogen
ook smaakvol

tja en de entingen : friso wil perse dat ze morgen geent word en ik niet
maar hij laat me geen keus dus ik moet

bij de neuroloog :
ik ben niet geweest, waarom niet
ik was onderweg met karlijn
moest met de bus en op t station werd omgeroepen dat de bus die ik hebben moest een klapband had gekregen en dat ik dus 10 min moest wachten op een andere lijn
ik na t ziekenhuis gebelt om door te geven dat ik 5 a 10 min laten was kreeg ik te horen :
mevrouw bespaard u zich de moeite maar om te komen want de dokter heeft zo'n strak schema u word dan toch niet meer geholpen
ik : ja maar ik ben al onderweg , zij : dan draait u zich maar om na huis en maakt u maar een nieuwe afspraak
de 1ste mogelijkheid is over 6 wkn
ik : %&@!*&^%^$@# en opgehangen was zo kwaad!
weet dus nog niks

groetjes maurilla

Dat meen je niet!Belachelijk zeg, omdat jij buiten je eigen schuld 10 minuutjes later komt kan je de hele afspraak vergeten en 6 weken moeten wachten!!!Aso gewoon!

Klinkt lekker, wat jullie hebben gegeten vanavond!
Ik kamp inmiddels na 4 dagen Dr. Frank met obstipatie, erg gevoelige darmen, mijn darmen kunnen gewoon niet zonder brood.Raar, want ik eet momenteel zo ontzettend veel groenten daar ligt 't niet aan.Drink onwijs veel water, dus da's 't ook niet...Ik doe morgen denk ik even een pauze dag, ontbijt met magere yoghurt en All Bran (40 % vezels), en 's middags 2 volkoren boterhammen met light vleesbeleg, vind ik nog redelijk bewust, zal er vast niet van aankomen.Baal er wel van, ben zo goed op dreef....

Lijkt me een goed plan.2,5 uur Onderweg, moet nog we even denken of ik dan Luka meeneem, is iets minder stress voor mij, Lenthe slaapt toch wel onderweg.Luka op zich ook wel maar zit dan weer met zijn flesjes en zo.Ik denk daar nog effies over na.Maar komt goed, heb er zin in.Moet wel zeggen dat januari hier helemaal vol zit....
Februari een plan?Wanneer was Karlijn ook al weer jarig, 1e maart toch of vergis ik me nu?

Het is ontzettend vroeg maar ik denk dat ik m'n bedje in kruip, ben echt helemaal kapot!!!
Spreek je snel!!
Groetjes Roos.

ik vond t ook belachelijk ja
ga ook niet meer terug naar dat ziekenhuis

wat betreft obstipatie : ik heb er ook wat last van en ben soms ook misselijk ( ook gronisch darmprobleem spastische darm )
ik vraag me ook af of je met het dieet voldoende vezels binnen krijgt
ben wel 1 kilo kwijt
hoihoi!! nu de overige 19 nog hahahaha

wat luka betreft: t lijkt me wel; leuk als je m meeneemt maar negrijp dat t stressvoller is
als je hem toch meeneemt is t verder geen probleem als je m te slapen wilt leggen en k heb ook een magnetron voor zijn flesjes
zelfs luiers heb ik voor hem hahaha
je hoeft dus ook voor lenthe niks mee te nemen op dat gebied
( handig 2 kindjes met dezelfde leeftijd hahaha )

februari kan en karlijn is 4 maart jarig
ik kan 20 februari niet ( vier dan mijn verjaardag ) en 6 maart vieren we de verjaardag van lijn

om 2 uur na t cb
ben erg benieuwd hoe groot en zwaar mijn kleine monster is
ze is zo'n lief vrolijk mupke
ze heeft nu al een knuffeltje waar ze mee slaapt , zonder dat ding gaat ze niet slapen haha
verder is ze heel erg sterk en zit ze al regelmatig helemaal zelfstandig op me schoot zonder steun , niet normaal
ook grijpt ze al naar speeltjes en probeerd ze te vertellen dmv allerlei geluidjes
1 muziekspeeltje aan de babygym kan ze zelf aanzetten door met d'r voetje ertegenaan te trappen

t gaat zoo vreselijk snel

karlijn was ook zo snel die zat 1 dag voor dr 5de maand
verder is lijn helemaal gek van tekenen , rollespellen met dr popjes , en knippen en plakken vind ze helemaal geweldig
ze weet zelfs al wat ze tekent
als ze iets tekent zegt ze dat t een papagaai is en een dag later is het nog steedseen papagaai
zo'n wijsneus hahaha

nu ff bedenken wat we vanavond eten

ben je lekker uitgerust nu?
groetjes van ons

Terug
Bovenaan