@Roos

Even het onderwerp naar boven halen, en helaas werkt het hier niet zoals bij het vorige forum, dat je bericht automatisch naar boven kwam als je er iets schreef (wanneer komt nou eindelijk dat nieuwe forum??).

ff gekopieerd wat ik had geschreven. Inmiddels heb ik reisgidsen aangevraagd van campings in Italië, dus wie weet gaan we het van de zomer wel proberen.....

Groetjes!!

------------------

Hey!! Alle beste wensen voor jullie zessen voor 2010!! Leuk om te lezen hoe je je vakantie invult. Ik zat toevallig ook te denken aan Italië (een van de meren), of eventueel aan Zwitserland, en dan een stacaravan met 3 slaapkamers op een camping.
Wij hebben alleen nog nooit zolang met z'n zessen in de auto gereden, daar zie ik gewoon tegenop. Bovendien rij ik zelf geen auto, dus moet manlief de kilometertjes voor ons afleggen..... Maar die dvd-speler waar Reneke het ook al over had, die lokt nu toch wel heel erg...... Ik zit er wel aan te denken om tussendoor een keer te overnachten.
Nog leuke tips voor Italië??? Ik ben er nog nooit geweest, maar het lijkt me wel erg leuk. Hoewel we het ook hebben gehad over Scandinavië.
Wij gingen heel veel weg met het vliegtuig. Griekenland, Turkije, enz. In een appartement, waar je vaak maar met 4-5 personen in mag. Ik zou best nog graag willen vliegen, maar het is ook wel erg handig als je je eigen auto bij de hand hebt, vandaar dat we wat aan het nadenken zijn over een ander soort vakantie.

Ben je al op autojacht geweest? Wij hebben een Dacia Logan. Een 7-zitter, maar erg betaalbaar en compact. Alle onderdelen zijn van Renault, maar het wordt in Roemenië gemaakt. Het is een echte 'basic' auto, zonder teveel toeters en bellen (dat kan alleen maar stuk gaan). Nou ja, ik heb geen aandelen in Dacia, hoor, maar hij bevalt super!

Hoe is het met de kleine Luka? Slaapt hij al wat door, en zijn de dames nog steeds zo verguld met hem? Hier zijn ze allemaal nog steeds even dol op Leah, die moet echt afkicken na de vakantie van al die aandacht.....

Hoi Hannah!
Ha , moet lachen!!!Wie weet komen we elkaar dan tegen deze zomer (zou toch wel erg leuk zijn).Wij gaan in ieder geval in de meivakantie naar Italie.Want dan is het echt te betalen, hen is het nog niet zo warm daar.Ook wij zaten te denken aan ergens bij de meren, 't Gardameer waarschijnlijk.
Toevallig allemaal hoor, en juist vanmiddag zat ik erin te bladeren... hi hi!
In de meivakantie kost een huisje 50 euro per nacht, en in de zomervakantierond de 130 tot wel 150 euro per nacht....Best prijzig dus.Heb ik het dus over een huisje he, als je in een tent gaat (zo'n kant-en-klaar ding wat daar al staat) kost het rond de 90 euro en alleen een staanplaats (eigen tent meenemen) kost het maar 40 euro per nacht, maar moet je voor kids tussen 3 en 9 jr 7 euro per nacht bijbetalen.Dus met de tent blijft het goedkoopst.Weet alleen niet of ik nog echt van kamperen houd ha ha!!!Enfin, wij gaan waarschijnlijk in 2 keer.Inderdaad ergens een nachtje slapen want met 4 kids onderweg....In Zwitserland (O hoe heet dat plaatsje nou?Stansford, Stansnord....Hou je van me te goed) schijnt een erg leuk hotelletje te staan.Collega van Marco raadde het ons aan, spreken er ook nederlands.
Enfin, ben benieuwd of je ook aan het Italie-virus verslaafd raakt ha ha!Wij vinden het er heerlijk.
Jullie hebben erg laat zomervakantie zsg ik he, wij (vallen met 't Gooi nog net in noord) hebben van 10 juli tot 22 augustus vrij en julllie (zuid neem ik aan) 24 juli tot 5 september.
Wij gaan de middelste 2 weken waarschijnlijk op vakantie, dus laatste week juli en eerste week augustus.
O heb er nu al zin in!
Tips voor Italei...nou, 1 tip alvast, wil je tripjes maken als je eenmaal daar bent....neem dan de trein, je betaalt je suf aan al die tol-poortjes.Om het half uur 3 of 7 euro...Wij hebben o.a een dagje Rome gedaan, maar zaten toen in Toscane, maar toch nog wel 5 uur met de auto, (hadden toen nog maar 1 kind) en later bleek het met de trein vele malen sneller te zijn geweest)
Dagje FLorence was ook erg mooi, bekend om die bruggen en zo.Kan je heel veel tips geven, maar in veel vakantieboeken staan ook veel tips. (ik heb die van Vacansoleil) O ja, in Italie vind je ook veel van die enorme zwembad paradijsen.O ja, en verschillende pretparken (Gardaland, Caneva World)
Enfin, wij zijn nog niet uit de auto....best moeilijk, word waarschijnlijk een Chrysler Voyager.(2e hands)Manlief was ook wel gecharmeerd van een Logan, maar hebben nog niet Logan-centjes hi hi!Net slaapkamer verbouwd, dus effies finacieel bijtanken noem ik het...
Maar komt goed, effe doorsparen, vind al dat we het knap doen de afgelopen 3 maadne....4 kids, 1 hypotheek, 2 auto's, 2 kids in de luiers en 1 aan de flesvoeding en dan 1 inkomen...Ha ha!
Ik ga de aardappeltjes opzetten, o ja, 't gaat super met Luka, hij heeft zich afgelopen dinsdag voor het eerst in de box omgedraaid!!!Hij slaapt elek nacht door, vanaf de 1e behandeling bij de osteopaat, toen hij 2 weken oud was, dus hebben lekker kunnen bijtanken in de vakantie.Ook Lenthe moest erg wennen toen iedereen weer naar school ging en papa weer ging werken!!!
Groetjes Roos.

Ha, zit hier ook de gids van Vancansoleil door te bladeren, me een beetje te verlekkeren aan alle mooie zwembaden en de natuur..... Genoeg te bekijken....
Later meer. Alvast welterusten, wat een braaf kindje heb jij zeg dat ie nu al doorslaapt.... (Leah sliep pas door na 15 maanden.....).

Ha die Roos, jij bent populair hihi.....
Wat een snelle kerel die Luka, dat ie zich nu al omdraait. Wel een beetje gefrustreerd zeker als ie nog niet terugkan? Dat is lekker bijtanken, zeg.

Heb je al wat leuks in je vakantiegids gezien? Wij zijn er al een beetje uit wat we gaan doen, nl. met de autoslaaptrein naar Italie en daar een leuke camping met stacaravan (3 slaapkamers!!) uitzoeken.

Wij hebben hier laat zomervakantie, en dan pakken we de laatste 2 weken, tot 4 september, dan zijn de prijsjes al wel iets gunstiger. Ben ook wel een fan van de meivakantie, maar midden in die vakantie gaat mijn zus trouwen, dus dat is ook erg leuk.

Wij hebben ook naar een Voyager gekeken en ook naar een Renault Espace (flink tweedehands of course) maar die waren weer een stuk onvoordeliger qua benzine enzo, dus uiteindelijk toch maar een dacia logan gekocht. Hoe doen jullie dat nu dan als je met z´n allen weggaat?

Groetjes en succes met beantwoorden van al je berichtjes, hihi....

Terug
Bovenaan