roosvicee laxo

Vanaf hoe oud mogen kindjes dit hebben? Navara is nu 4 maanden en 9 dagen. Ze heeft sinds ze fruit en groente eet nog maar behoeft aan 4 flessen. Met als resultaat dus dat ze door minder vocht hardere ontlasting heeft. Nu heeft ze sinds 3 dagen echt keuteltjes, waar ze de hele dag voor moet persen!

We hebben al rooibosthee geprobeerd, maar dat weigert ze in alle kleuren, net zoals water (beide lauw en koud geprobeerd). Nu heeft ze gisteren en vandaag diksap gedronken, en dat vindt ze heerlijk. Gelukkig  krijgt ze nu dus weer meer vocht binnen! Alleen haar darmpjes zitten natuurlijk nog vol met te harde ontlasting, en we willen haar natuurlijk graag helpen dat kwijt te raken.

Stimuleren met een thermometer werkt ook niet (meer).

We willen nu dus de laxo proberen, maar mag ze dit met 4 maanden wel hebben?

xxx
Mama van Navara

Hoi mama van Navara,

heb je al geprobeerd, om extra water aan de flessen toe te voegen? Wij doen bijv. 190 ml water in de fles, bij 6 schepjes melkpoeder.
Toen onze zoon moeite had met zijn ontlasting, heb ik pure pruimensap van Zonnatura door zijn fles heen gedaan, of verdund met water als sap gegeven. Hier zijn geen suikers aan toegevoegd (in Roosvicee zit wel veel suiker).
Een warm badje voor het slapen gaan en dan het buikje masseren met de klok mee (met bijv. wat babyolie) kan ook helpen.

Sterkte! Marijon

Extra water toevoegen doen we al een tijdje. Ze heeft namelijk al moeite met poepen sinds we zijn overgestapt op flesvoeding. Ze krijgt nu al ruim een maand per fles 195 cc water met 6 schepjes Omneo. Dat werkte voorheen prima, maar  nu dus niet meer.

De druppeltjes van VSM helpen helaas ook niet. Hebben we in het begin een paar weken geprobeerd, maar daar reageert ze helemaal niet op.

Het badje hebben we ook geprobeerd vanavond, maar daar werd ze zo gestimuleerd door, dat ze al het badwater uit het bad schopte hihihi. Helaas geen poepjes!

Maar de pruimensap ga ik zeker proberen! Moet haast wel ongeveer hetzelfde zijn als de laxo. Dat is namelijk ook pruimensap, maar ik was inderdaad niet zo blij met die suikers!!! Zonnatura is toch gewoon in de supermakt verkrijgbaar??

xxx
Mama van Navara

Mijn dochter heeft ook erge problemen met de ontlasting (gehad). In ieder geval vind ik de methode met de thermometer dubieus, dat kan toch niet goed zijn? Ik weet niet vanaf welke leeftijd ze Roosvicee laxo mogen hebben, staat dat niet op de fles??
En verder (ik lijk wel een strenge schooljuf, haha, nou, bedoel het niet zo, hoor) ben ik helemaal niet gecharmeerd van bijvoeding vanaf 4 maanden, dan moeten de darmpjes nog zo verder rijpen..... Kan/wil je niet wachten tot ze 6 maanden is??? En dan   heeel langzaam bijvoeding introduceren.....
Wortels en bananen stoppen meestal op. Hier  leek gepureerde peer soms te helpen om wat makkelijker te kunnen poepen.
In hele slechte weken heb ik nog wel eens lactulose gegeven, maar liever niet natuurlijk.
Sterkte ermee, het is zo zielig om te zien als je kindje pijn in de darmpjes heeft!

Nou ze heeft gepoept hoor. Vannochtend  de laxo  door haar fles gedaan, en een paar uur daarna 1 hele grote harde keutel, en toen een hele golf 'normale' poep. Na een paar uur weer hetzelfde. Ze was vandaag bij de oppas, en zij heeft met een kruikje op Navara's buik gezeten, daarna gemasseerd, en toen kwam het met veel moeite van Navara en stimuleren met een thermometer los. (ben zelf ook niet zo gecharmeerd van die thermometer methode, maar je moet wat....)

@Hannah, de keuteltjes waren oranje, en de smeuige ontlasting die erachteraan kwam was gewoon de  standaard groen/bruin. Het waren dus waarschijnlijk toch de worteltjes. Nooit geweten dat dit ook verstopt. (ik al heel voorzichtig met banaan en aardappel, blijkt wortel ook te stoppen)

xxx
Mama van Navara

Misschien een rare vraag, maar is het geen idee om gewoon nog even en maandje ofzo te wachten met fruit en groente? brenda en samantha kregen ook een flinke verstopping.  ik heb het zelf als teken gezien dat de er darmpjes er gewoon nog niet klaar voor zijn. toen ik het met 6 mnd weer probeerde kregen ze erg geen harde ontlasting van.
bij samantha is het nu zelfs zo dat als ze een dag geen groente of fruit heeft gekregen (wegens drukte of een bezoek aan iemand) dat ze juist dan nu hardere ontlasting krijgt.

ik zou de methode met de thermometer niet te vaak doen. het moet op zijn eigen tempo de uitweg vinden. zeker als het zo hard is en op die manier kan ze een scheurtje krijgen ofzo.

Groetjes,
Petra (mv Brenda en Samantha 06-05-2008)

we zijn juist begonnen met de fruit en groente omdat ze aan alleen melk niet meer genoeg had. Ze kwam om de 2 uur, terwijl ze al het maximale kreeg.

En het ging ook gewoon goed hoor. Helemaal geen probleem met een heel potje fruit en een heel potje groente. Het ging eigenlijk pas mis toen ze terugging naar 4 flessen ipv 5 flessen. Het is/was dus echt een vocht tekort, want haar darmpjes konden de vaste voeding opzich wel aan!

We zijn nu ook begonnen met sterk verdund diksap om er extra vocht in te krijgen. (thee of water wil ze helaas niet)

xxx
Mama van Navara

Terug
Bovenaan