roosvicee of diksap ?

Hoi,

Ik heb een vraag.
Mijn moeder en ik hebben een flesje roosvicee voor mijn dochtertje van 5 maanden gekocht. Ik geef volledige borstvoeding, maar aagezien we richting de 6 maanden gaan, heb ik al wat in huis gehaald.
Nu kreeg ik vandaag mijn 3 en anderhalf jaar oude neefje en nichtje op visite en ik heb hen de roosvicee gegeven. Hun moeder gaf   meteen aan dat roosvicee slecht is voor de tanden.
Wat moet ik nu doen? diksap kopen, want daar zitten fruitsuikers in of de roosvicee speciaal voor baby's vanaf 4 maanden opmaken.
Ik weet het even niet meer.


Groetjes Suzane
 
Om heel eerlijk te zijn: geen van beide.

Als je nog langer bv wil blijven geven, is het beter om nog even niet te veel ander vocht te geven. Vanaf ong. 9 maanden kun je vocht bijgeven zonder veel risico dat je productie daardoor zou kelderen. Tot die tijd kun je er beter voorzichtig mee zijn. Kindjes hebben bovendien genoeg aan bv, is zelfs veel gezonder dan roosvicee, diksap of wat dan ook!

Wij hebben ons zoontje vanaf een maand of 6 - 7 als hij in bad ging een gewone beker met wat water erin gegeven zodat hij het drinken kon oefenen, maar daar kreeg hij maar een paar slokjes per dag van binnen.

Groetjes,
Helena
 
Ja, als je borstvoeding geeft hoeft je kindje in principe niks extra's te drinken. Maar die Roosvicee en diksap is toch speciaal voor kinderen? En heeft je kindje al tandjes?
Ik geef mijn zoontje (bijna 10mnd) ook diksap en hij vindt het heerlijk. 's Avonds gaan we tandjes poetsen. En in vers fruit zitten ook fruitsuikers, daar kom je niet onderuit. Ik zou me er niet al te druk om maken. Ze krijgen eerst toch ook maar een beetje....
 
Terug
Bovenaan