Roosvicee

Hallo mede-mama's,

Ik heb wat  vragen over roosvicee laxo.
1. Moet ik deze puur geven aan mijn zoontje als hij last heeft van verstopping of moet ik het aanleggen met water?
2. En kan ik roosvicee laxo ook geven als hij GEEN last heeft van verstopping?
3. En waar kan je roosvicee laxo zoal in doen, kan ik ook een beetje door zijn fruithapje doen?

Alvast bedankt voor jullie reacties!!

Fijne dag nog.

Groetjes, mama van Amir
 
Hallo,
Ik zou de roosvicee nooit puur geven maar altijd verdund met water. Je kunt het natuurlijk ook door zijn fruithapje doen of door een toetje ( ik weet niet hoe oud hij is maar je hebt ook danoontje start ). Persoonlijk zou ik het niet geven als het niet nodig is maar ik denk dat je daarin op je eigen gevoel af moet gaan.
Succes
 
hoi mama van amir,
mooie naam trouwens, heeft vast een mooie betekenis?
roosvicee laxoo altijd verdunnen met water, net als gewone roosvicee.
ik zou het zeker niet geven als er geen sprake is van verstopping maar ik zou het niet ineens stoppen, ik zou het dan afbouwen.
volgens mij worden de darmen anders te lui als er altijd laxo gegeven worden.
en als je in 1 keer stopt dan heb je weer meer kans op verstopping.
dus ik zou het zeker afbouwen zodat de darmen de tijd krijgen om zelf weer aan het werk te gaan.
groetjes helma
 
Hoi Helma,

Dank je wel voor de tip. En leuk dat je het een leuke naam vindt. Amir betekent prins en we zijn helemaal dol  op ons prinsje.. Ik heb trouwens roosvicee laxo NOG niet aan hem gegeven, ik heb het in huis gehaald voor het geval dat hij weer last zou hebben van verstopping. Vorige week had ie er zo'n last van, maar gelukkig duurde het maar 1 dag.

Groetjes, mama van Amir
 
Hoi mama van Amir,
Mijn dochtertje heeft ook last gehad van verstopping en harde ontlasting. Ik gebruikte hiervoor lactulosesiroop. Dit kun je volgens drogist en apotheek beter gebruiken dan Roosvice Laxo omdat laxo de darmen lui maakt en je kindje hier aan gewend raakt. Wat ze mij op het consultatiebureau ook adviseerden is yoghurt geven. De lactulosesiroop werkt erg goed, je mag dit ook niet te vaak gebruiken. Sinds ik yoghurt geef gaat het ook erg goed en ben ook gestopt met de siroop.
Groetjes Daantje (mama van Michelle 8mnd)
 
Hoi,

Je kunt ipv Roosvice Laxo ook wat echte pruimensap door de voeding, yoghurt of wat dan ook doen. Dat helpt ook heel goed. Je kunt een fles kopen bij een natuurwinkel. Hij is niet lang houdbaar, maar je kunt hem bijvoorbeeld invriezen in ijsblokjesvorm en dan elke dag een blokje ontdooien.
Het is gewoon een natuurproduct en kan volgens mij helemaal geen kwaad.
Dit is heel goed voor de stoelgang.

Groetjes,
Sandra
 
Terug
Bovenaan