Rosbief

Hoi meiden,

Kzit net een broodje te eten met rosbief en bedenk me ineens dat je dat niet mag hebben als je zwanger bent.

Kan het kwaad dat ik dat broodje hebt gegeten denken jullie?

:(

Liefs, Nadine.

Sorry...kan niet uit je verhaal op maken of je al zwanger bent of dat je graag zwanger wilt worden.
Rood vlees in de zwangerschap wordt inderdaad ontraden ivm. toxoplasmose vergiftiging. Als je het 1x eet, kan het waarschijnlijk heus geen kwaad en zeker als je nog niet weet of je zwanger bent, dan is er niet veel aan de hand. Als je het wel weet, dan zou ik het niet meer eten. Of met mate als je het perse wel wilt.
Succes, Patricia

Hoi Nadine,

Wat ik hierover  denk te weten is het volgende, het wordt afgeraden het te eten tijdens je zwangerschap omdat je hiervan ziek kan worden en dat de bacteries die hierin kunnen zitten waarvan je ziek wordt, dus ook schadelijk zijn voor je ongeboren baby. Maar het vlees in Nederland wordt goed gecontroleerd en er is dus maar een hele kleine kans.

groetjes Kriebels

he maak je niet druk er gebeurt waarschijnlijk niets ik heb in Nederland nog nooit iemand ontmoet die ziek is geworden van rosbief en als het veel zou gebeuren mocht het niet eens verkocht worden toch??

Hoi,

De kans dat je besmet bent is heeeeeeeel erg klein. De helft van de vrouwen heeft al toxoplasmose gehad  in het verleden en is er daardoor immuun voor geworden. Je wordt er niet echt ziek van, hoogstens ietwat grieperig, en het is volledig ongevaarlijk als je gewoon normaal gezond bent. Echter, als je zwanger bent kan dit wel heel gevaarlijk zijn voor het ongeboren kindje. Het kan miskramen en aangeboren afwijkingen veroorzaken. Het is dus iets waarvan de kans heel erg klein is maar  grote gevolgen kan hebben. Over dit broodje zou ik me  dus maar geen zorgen maken!

Ik persoonlijk ben gestopt met het eten van rood vlees toen ik zwanger wilde worden. Trouwens, je kan het ook krijgen van kattenuitwerpselen (kattenbak maar ook werken in de tuin). Wil je het zekere voor onzekere nemen dan vanaf nu leven alsof je zwanger bent dus:  geen rood vlees meer eten, geen rauwmelkse producten meer nemen (listeria, net zo iets als toxoplasmose) en groenten en fruit goed wassen. Daarnaast natuurlijk niet roken, drinken en drugs gebruiken. Het went snel hoor, kan ik uit eigen ervaring zeggen.

Succes,
Ingeborg

Hoi,
Als je zwanger wilt worden kun je gewoon alles eten en drinken wat je voor die
tijd ook deed. Als je erachter komt dat je zwanger bent, is het vroeg genoeg om
anders te gaan eten. Dwz geen rood vlees, rauwmelkse kazen, alcohol ed.
En dan kun je idd beter de kattenbak laten schoonmaken.
De eerste 6 weken van je zwangerschap is er nl geen contact tussen jou bloed en
de baby. In die weken word de placenta en de navelstreng gevormd. Vandaar dat je
als je weet dat je zwanger bent, je vroeg genoeg bent.
Dus geniet lekker van je broodje rosbief oid.
Liefs Melanie

Terug
Bovenaan