Rot echo

Hallo iedereen,

Gisteren hebben we de eerste echo gehad bij 12 wkn 6 dgn. Ik had gehoopt dat ik dan eindelijk gerustgesteld ging worden, omdat we bij de eerste controle het hartje nog niet gehoord hadden.
In eerste instantie kon de vk het kindje niet vinden. Ze zag alleen een leeg zakje, zo vertelde ze, wat erop wees dat het niet goed zat. Wij zakten door de grond!!
Na verder te kijken vond ze toch mijn kindje, maar ik zou dan nog maar 8 weken zijn. Volgens mij kon dat niet, omdat ik me echt al langer zwanger voel, met alle kwalen van dien!
Na nog verder te kijken en te meten kwam ze bij 11 weken en daarna bij 12 wk en 2 dagen. Dat laatste klopt dus wel ongeveer.
Gelukkig was alles goed en hebben we het hartje zien kloppen. De baby was erg verstopt.

Toch heb ik een heel naar gevoel overgehouden aan deze echo, omdat ze me zo heeft laten schrikken dat het zakje leeg zou zijn, of er iets niet goed was.
Over twee weken krijgen we opnieuw een echo om te kijken of alles inderdaad goed is. Heeft iemand dit ook meegemaakt? Ik ben nu zo bang dat er iets niet goed zit!

Groetjes Marianne
 
hoi meid
je zou juist een fijn gevoel moeten overhouden aan deze echo!! omdat het hartje klopte enzo.
maak je niet te druk, dat is niet goed voor je! en vertrouw op je vk.
veel succes volgende week met de nieuwe echo!
ps laat je wat weten dan?!
 
Hoi Marianne,

Tjeetje, wat zullen jullie geschrokken zijn zeg. Maar wel fijn dat jullie het kindje uiteindelijk wel gezien hebben en dat het hartje klopte.

Even afwachten tot de volgende echo. Wie weet waren er wel twee eitjes en is de ene niet ontwikkeld, vandaar het lege vruchtzakje?????

Ik weet het ook niet, maar het zou kunnen toch?

Succes.

Sylvie
 
ik kan je reactie op deze echo goed begrijpen.
Toch zal ik me niet al teveel zorgen maken, ik vind dat de VK niet zo snel iets had moeten zeggen.
En weet je VK's kunnen erg eigenwijs zijn, ik heb dit in verschillende situaties ervaren.
Kijk nu houden ze nog een slag om de arm voor de volgende echo, gewoon omdat de VK ook misschien het gevoel had zelf te hebben gefaald. (maar dat laat ze niet merken)
Maar het kindje leeft!!! En als het met 12wk leeft mag je goede hoop hebben dat het goed blijft gaan toch???
Geniet ervan!

Liefs, Marloes
 
Terug
Bovenaan