rot gevoel in benen na trap lopen

Hoi dames,

t valt me de laatste dagen op dat als ik op mijn werk de trap moet oplopen mijn benen heel vervelend voelen (net of er een soort gewicht inkomt en ze heel zwaar voelen) als ik boven ben.
Voor mijn gevoel moet ik dan echt even blijven staan voor ik verder loop, anders lijkt t net of ik door mijn benen zak.

Ik ben nu 29 weken zwanger en bekend met bekkeninstabiliteit :-(
Maar weet niet of dit ook uit mijn bekken komt.

Herkent iemand dit.....
Moet donderdag weer naar vk dus zal het daar ook wel even vragen, maar waar hebben we anders dt forum voor he :)

liefs
Vanessa

Volgens mij is het gewoon dat je meer gewicht meedraagt en daar moeten je spieren aan wennen. Bovendien krijg je ook moeilijker lucht binnen doordat je longen al in de 'verdrukking' komen door de groeiende baarmoeder. Ik weet niet of je een lage of wat hogere bloeddruk hebt dan normaal, maar ik heb een lagere en ben daardoor sneller buiten adem en sneller moe bij traplopen. Gewoon rustig aan doen en even pauzeren als dat nodig is. Niemand zit er op te wachten dat je door je benen zakt.

Anne (29wk 3e kind)

Ik heb hetzelfde en het is "gewoon" moeheid. Het enige wat je kan doen is rustig de trap op en halverwege even pauzeren. Ik vind het ook een onaangenaam gevoel, maar je doet er niets aan. Ik heb hier iedere dag 4 trappen te beklimmen naar mijn kantoor en heb nu gevraagd of ik af en toe met de (goederen)lift naar boven mag om mij een beetje te ontzien.

Ik heb hetzelfde en het is "gewoon" moeheid. Het enige wat je kan doen is rustig de trap op en halverwege even pauzeren. Ik vind het ook een onaangenaam gevoel, maar je doet er niets aan. Ik heb hier iedere dag 4 trappen te beklimmen naar mijn kantoor en heb nu gevraagd of ik af en toe met de (goederen)lift naar boven mag om mij een beetje te ontzien.

Terug
Bovenaan