Rot hormonen

Hoi Meiden,

Moet ff wat kwijt. Heb soms van die dagen erbij zitten kan ik wel huilen om alles en stroomt mijn hoofd over omdat ik aan het denken ben over van alles.Het zijn ook dingen waar ik mij helemaal niet druk over hoef te maken maar het is gewoon het gevoel en kan het op zo'n dag niet opzij zetten en dat is heel erg vervelend.

Een aantal voorbeelden daarvan zijn hoe moet het straks met een 2de kindje, kan ik het allemaal wel en zie ook tegen de bevalling op beetje angstig kijk ik er tegen aan, misschien komt dat omdat ik bij de eerste een lange bevalling heb meegemaakt en op zn laatst nog naar het zh moest etc etc. Soms wordt ik er n beetje gek van als ik zo'n dag heb.

Verder gaat het wel zijn gangetje, ik voel de kleine ondanks de voorliggende placenta bijzonder veel, maar sinds een week weer heel erg misselijk vooral in de ochtend ben nu in 1 week tijd 1,5 kilo afgevallen. En vandaag intake gehad van de kraamzorg en krijg 60 uur kraamhulp dat is gelukkig wel lekker veel.

Sorry voor mijn lange verhaal en mijn geklaag maar het lucht wel ff op.

Liefs RH

Klaag maar raak! We hebben denk ik allemaal wel eens van die momenten. En het is volgens mij ook een heftige overgang, van 1 naar 2 kinderen, dus logisch dat je daar ook wel eens over piekert.

Hoi RH,
Ik denk dat iedereen wel van zo'n dagen heeft! Dus geeft niks, uit je zorgen maar misschien kunnen we je nog een beetje steunen!
Ik ken het gevoel ook toen ik zwanger was van de 2e, gaat me dat allemaal wel lukken, waar ben ik aan begonnen, kan ik wel net zoveel van een 2e houden als van de 1e! En uiteindelijk als die tweede er is dan denk je op een gegeven moment, waar heb ik me toch druk om gemaakt. het loopt allemaal vanzelf!
Voor de een is de overgang van 0 naar 1 heftig, maar voor sommige van 1 naar 2 kinderen.
Ik moest iets meer wennen bij de 2e dat ik niet zo makkelijk meer de deur uit ging met 2 dan met 1. Maar na een paar maandjes ook mijn weg daar in gevonden.....
Laat het maar gewoon op je af komen...
Ik hoop wel dat je misselijkheid snel voorbij is!
Wow en 60 uur kraamzorg dat is echt veel! Fijn!
Succes. liefs Bowi

geeft niks hoor! klagen mag.. ik heb took. savonds als we gegeten hebben heb ik het erg. ben dan zo moe.. iik kan dan gewoon niet meer.. ben ook idd bang voor bevallen.. en aan de ene kant denk ik pff wat duurt 17 weken nog lang maar aan de andere kant denk ik heerlijk hoef nog niet.. en eerlijk is eerlijk als je voor een 1e keer zwanger bent kan je gaan liggen wanneer je wilt maar bij meerdere kinderen niet en das echt pittiger hoor.. meid hou je haaks!

Ik zag er bij mijn 2e ook al vreselijk tegenop, hoe alles zou gaan. Zou mn oudste de kleine wel accepteren, als ik hem al met een pop zag sjouwen vloog soms de angst me om het hart. Zou hij ook zo tegen de baby zijn? Hoe kan ik bevallen met een kind in huis, stel dat ik met spoed naar het ziekenhuis moet waar laat ik hem dan? Wat nu als mn partner gaat werken en ik achter blijf met de zorg voor 2 kinderen? En wat als ik aan het voeden ben en mn zoontje gaat kattekwaad uithalen? Het angstigste was ik voor een postnatale depressie.

Maar mn zoontje sliep door de thuisbevalling heen, nadat mn dochter geboren was kreeg ik een powerboost tot en met ik kon alles weer aan. Op de huildagen na de bevalling na viel alles me mee. Mn zoon ging overal mee naar toe, gemeentehuis, kaartjes halen, met oma bloed naar het steeklab brengen, hij genoot van die visite en die aandacht.

Nu probeer ik mezelf ook even wat moed toe te spreken, toen ik een 3e positieve zwangerschapstest in mn handen had moesten er ook wat traantjes vallen, nu probeer ik nuchter te blijven. En gelukkig heeft de hele familie al hulp aangeboden.

Hoi Meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties dat doet me wel goed. Ik probeer het ook van de positieve kant te zien en hopelijk gaan deze 17 weken ook zo snel als die andere weken ook zo snel gegaan zijn.

Liefs RH

Terug
Bovenaan