rot nacht

ik heb steeds als ik op mijn lnker zij lig last van hartkloppingen. ik hoor mijn hart ook heel hard bonken in mijn lichaam als ik op mn linkerzij lig. net alsof iemand met zo'n grote trommel naast me staat.
nu kan ik dus niet meer op mn rug en buik liggen, maar ook niet op mn linker zij.
echt heel vervelend.
ik had vroeger ook wel last van hartkloppingen en heb dit eens laten onderzoeken. mijn hart deed het iets te traag, net als bij fanatieke sporters (en dat ben ik dus niet), maar daar moest ik me niet druk om maken.
ik zou heel graag willen weten of het normaal is dat ik nu zo'n last heb van hartkloppingen (ik ben 35 weken zwanger)
mn vk vond het vreemd dat als ik op links lig dat ik dr dan last van heb. ze zei dat t misschien kon komen dat de beeb op mn maag drukt en mn maag tegen mn hart.
vanochtend kreeg ik ook al last bij de ligging vd rechter zij. moet ik straks maar rechtop gaan slapen.

Hoi Jarnos,

Niet te druk maken hoor, het is heel vervelend maar ik herken het wel. Ik heb zelfs weleens rechtop gezeten (toen had ik het zittend)  en geluisterd waar dat geluid nou toch vandaan kwam, ik dacht aan een lekkende kraan of zo ergens, maar het was echt gewoon mijn hartslag die ik in mijn oren hoorde "woesj woesj".
Maar dat is iets anders dan hartkloppingen, ook die heb ik regelmatig, als ik wakker schrik of zo dan gaat mijn hart als een idioot te keer, ook dit schijnt er bij te horen.

Groetjes Sas

ik hoop het dan maar. bij de vk vrijdag was alles verder wel prima in orde met bloeddruk ed, maar het is zo'n rot gevoel en omdat ik ook een soort ruisje (ongevaarlijk) en trage hartslag heb maak ik me toch weer een beetje druk en dat maakt t alleen maar weer erger. als het van8 weer zo is ga ik die man bellen die me toen heeft onderzocht. ik mocht hem altijd bellen zei hij.
ik hoop eigenlijk dat het gewoon bij de bevalling hoort.

Hoi Jarnos,

Ook ik herken het, ik heb precies het zelfde gehad rond de 35 weken zwangerschap.
Klopt het dat je alleen maar een verhoogde hartslag hebt en niet dat je zoals bij "echte"
hartkloppingen het zweet je aan alle kanten uitslaat en dat je je beroerd gaat voelen?
Zoja dan heb ik hetzelfde gehad. Ik had het ook aan de verloskundige gevraagd want ik kon het niet plaatsen wat het nu daadwerkelijk was omdat alleen mijn hartslag omhoog ging (als ik rustig zat of lag en als ik begon te bewegen ging het weg  ) en dat ik me niet beroerd voelde en ook niet het idee had dat het zweet me uit alle porieen sloeg. Ook zij kon het niet verklaren. Moest maar ff contact opnemen met de huisarts en afwachten of hij misschien een onderzoekje noodzakelijk vond.
Om een of andere reden heb ik daar niet meer aan gedacht om dit te doen maar het is na een paar dagen vanzelf verdwenen en niet meer terug gekomen.
Misschien dat dit wel vaker voorkomt bij deze duur van de zwangerschap en dat het onder de kwaaltjes valt hihi anders zou ik het ook niet weten. Als jij je er niet lekker bij voelt neem dan cotnact op met die man misschien dat hij je gerust kan stellen. 'T hoeft niets te zijn maar geruststelling is dan wel prettig.
Ik heb verder geen hartklachten en aangezien het ineens ook weer weg was na een paar dagen heb ik me er verder niet in verdiept.
Hopelijk heb je hier nog iets aan.

Succes met de laatste loodjes.

Groetjes Anja   Alysha 14-01-2002 en Jennifer 25-12-2005.

Hoi Janos

Ik heb het ook sinds 2 weken. Ik heb het in het verleden wel eens gehad, toen kreeg ik ook te pas en te onpas hartkloppingen. Ik bleek toen een maagzweer te hebben(stress)
Nu heb ik het ook op de gekste momenten. ongeveer vanaf 38 weken zwangerschap. Ik ga nu over de 40 weken heen. Ik vermoed dat het weer met mijn maag te maken heeft en natuurlijk ook onbewust de spanningen voor de bevalling. Niet dat ik nu een maagzweer heb, maar ik heb wel veel last van zuurbranden en dat geeft het zelfde effect.
Tuurlijk komt er ook een beetje paniek bij kijken als je ineens hartkloppingen krijgt, maar ik maak me er niet meer druk over, ik concentreer mij dan op mijn ademhaling en dan is het zo voorbij.
Wat je zou kunnen proberen, zet je hoofdeinde wat hoger, dan heeft je maag minder kans om op te spelen, misschien is het dan wel weg. Tja ik roep maar iets, misschien heb je er wat aan.

Groetjes Doortje 40,2 weken

Hoi,
Zou het ook kunnen zijn dat je bloeddruk wat aan de hoge kant is, ik had dat namelijk ook wat jij verteld (hartkloppingen) Mijn bloeddruk was inderdaad  steeds te hoog.
Moet je binnenkort weer op controle?? dan kun je het wel vragen.
Groetjes Irma

mn bloeddrk ed is allemaal prima in orde. ben vrijdag nog geweest. heb van8 mn bed wat omhoog gedaan en dat heeft iets geholpen. ik ga morgen ff naar de dok. ik had de cardioloog gebeld die me vorig jaar heeft onderzocht, maar die wil ivm zwangerschap dat ik toch ook even langs de dok ga.
dus ik hoor t morgen wel. ik ben ook best een stress kip wat dat betreft en dat maakt t er ook niet beter op.
het is iniedergeval goed te weten dat ik niet de enige ben.

Terug
Bovenaan