Rot voelen tijdens zwangerschap

Hoi allemaal. Momenteel ben ik 30 weken zwanger en heb de afgelopen weken dat ik me op bepaalde momenten echt intens rot kan voelen, zonder aanleiding. Hormonen zijn bitches. Maar ik merk nu dat hoe meer meer mijn lijf zich klaarmaakt voor dit kindje hoe enger ik het vind en soms zelfs niet leuk. De tijd met mijn man alleen ga ik heel erg missen bijvoorbeeld. En met opeens lekkende borsten uit het niets voelt mijn lijf aan als een soort machine. Niks geen seksuele aantrekkingskracht meer. Herkent iemand dit?

Herkenbaar! Hormonen zijn echt de oorzaak naar mijn mening. Inmiddels 3,5 maand geleden bevallen, en heel langzaam komt het ‘normale’ gevoel weer terug, maar ik hou de 9 maanden ontzwangeren wel in m’n achterhoofd.

Herkenbaar, vooral moodswings en kattig naar partner. Slaap ook slecht, wat niet helpt.. bij nr 1 was t helemaal weg toen ik stopte met borstvoeding. Rothormonen!

Ik herken dit zeker! Ik ben iets verder nu, maar ik voel me al vanaf dag 1 rot. Ook seksueel gezien... Eerste maanden voelde ik me echt niet lekker, nu voel ik me een broedmachine.. Mijn man probeert rr begrip voor op te brengen maar dat lukt niet altijd en het botst dan ook regelmatig. Zo erg dat ik al een paar keer het logeerbed opgezocht heb... Hij zegt elke keer dat dit door hormonen komt en dan denk ik ja dat kan wel zijn maar ik voel me wel echt rot!! Ik kan die hormonen er niet ff uit gooien. Er met iemand over praten gaat ook haast niet, wat het alleen maar rotter maakt... Ik ga meestal even voor een rustmomentje, stap onder de douchr of in bad, zet een muziekje aan en zonder me gewoon even af.. Vaak helpt dit wel iets

Terug
Bovenaan