Rot voelen

Hoi meiden

Ik heb even wat vragen, ik voel me al een paar dagen rot. rot humeur en alleen maar willen huilen.
Ook een onrustige gevoel, zou dat door de hormonen kunnen komen?
Ook maak je je dan meer zorgen om je kids......
Is dat normaal?
Ik ben nu 16 wkn en 3 dgn
Dan moest ik nu ook maar eens een afspraak maken met de dietiste dus vandaag maar gedaan, totaal GEEN zin in, nog meer gezeur aan me hoofd bleeeh weet t nu wel.
Nou meiden sorry voor me geklaag maar moet t ff kwijt

tja... die hormonen weten wat he.

ook ik heb een aantal weken niet lekker in mn vel gezeten.
had ontzettend veel angsten. angsten die ik nooit tevoren heb gehad.
was opeens bang dat mn dochtertje (22 maanden) zou vallen bij alles wat ze deed, dat ze zou stikken in een boterham enz. ook omtrent mn zwangerschap had ik grote angsten.
kon totaal niet genieten van mn zwangerschap.
was bang dat t fout zou gaan, dat mn kindje een afwijking zou hebben, dat hij/zij dood geboren zou worden en noem het maar op.
voelde me zo rot! nu voel ik leven in mn buik (sinds 16 weken), en weet ik dat hij/zij goed zit.
sinds de kerst kan ik pas echt genieten van mn zwangerschap.
de meeste angsten zijn gelukkig ook weg.

probeer toch zo veel mogenlijk te genieten van je zwangerschap, en je gezinnetje.
mijn dochtertje (en mn man natuurlijk) heeft me door deze periode heen geholpen.
elke keer als ik me rot voelde, ging al mn aandacht naar haar, zodat ik nergens anders meer aan ko ndenken. plan leuke uitjes (voor jezelf of met de kids) zodat je dingen hebt om naar uit te kijken.
schrijf alle dingen waardoor je je rot voelt op, spreek jezelf hard toe: het slaat nergens op, dat ik me zo rot voel! ik moet me juist fijn voelen! er zit weer een nieuw wondertje in mn buik!
scheur daarna het blaadje en gooi het in de prullenbak.
ook dit heeft me goed geholpen.

nou meid, sterkte en hopelijk kan jij ook snel gaan genieten van je zwangerschap en de rest van je gezin en voel je je niet meer zo rot.

liefs, do
mama van nathalia 22 maanden en 17 weken en 5 dagen zwanger van ons 2e wondertje

Hoi Dotjuh

Thanks voor je reactie, jammer genoeg ben ik alleen en geen kids , hahaha ja 2 onderweg.
Maar ga zeker proberen te genieten.....
Fijn zulke advies....

Gr Marielle

Hey Marielle,

Natuurlijk voel je je weleens rot zeg! Wie niet?
Ik heb ook zulke dagen hoor, das echt ff balen dan he :(

Die dieetiste moet je een beetje met een korreltje zout nemen hoor ;) Ben er zelf ook weleens geweest en het hielp mij echt 0,0!
Is het erg nodig dat je daarheen gaat? Bij mij was dat toen wel heel erg nodig, ik woog zo'n 128 kg bij een lengte van 1.74! :(

Helaas, zonder kids idd geen afleiding! Nou ja, mss een nieuwe leuke hobby zoeken?!

Sterkte even he ;)

Hoi Suzan

Nou zit ong in de zelfde situatie als jou toen, maar met me lage eetpatroon heeft zo een afspraak weinig zin.
Maarja je hebt helemaal gelijk.... Ik been het met 1 kilo zout haha.

Kus

Hi!

Hahahaha, een kilo zout ;) Dat raden ze je daar ook af, dat zout ;)
Kan je hele boeken geven met wat je wel en niet mag etc. verteld een vrouw van 55 kg je dan...

Op zich hoeft je lage eetpatroon niet altijd de uitwerking van afvallen te hebben, omdat je lichaam daar ook raar op kan reageren!
Juist de goede dingen eten is heel belangrijk, vezelrijk etc! Ik ben toen zelf aan de slag gegaan, met het Suus-dieet ;) Het is me toen gelukt om ruim 45 kg te verliezen in een jaar tijd, maar nu krijg ik er toch weer wat cadeau door m'n kleine dame en m'n gebrek aan zelfbeheersing!

Ach, eerst maar je zwangerschap lekker goed doorlopen en dan mss serieus aan de slag ;)

ooh haha dan begreep ik het verkeerd:p
je bent dus zwanger van een tweeling!
omdat je nog geen kind of kraai om je heen hebt is het misschien juist makkelijker om weg te gaan.
plan een biosje in met vrienden of je vriend/man.
ga lekker op visite bij je dierbare.
zoek een leuke hobby. (tip: schilderijtjes maken voor de kinderkamers) ga lekker zwemmen, lekker naar de kapper of verwen je zelf dmv een schoonheidsbehandeling.

nou he, kop op, komt allemaal goed.
je weet waar je het allemaal voor doet he :D

liefs, do

Hoi Suzan

Haha ja ik eet niet bewust te weinig ik kan momenteel gewoon niet veel meer hebben ...
Het gaat wel steeds beter...
Maarja ik heb zo iets de echte plannen komen na de bevalling.
Ik doe heel goed me best met afwisselend eten en verder zie ik t wel...
Hoi Do

Ik doe me best om leuke dingen te doen maar energie door vermoeidheid is ook ver te zoeken...
Maar lief dat je die tips geeft , in Jan gaan we aan de kamer bezig misschien helpt dat ook wel.

Gr Marielle

Terug
Bovenaan