Rot weer, ik wil gaan zwemmen, iemand tips?

A

Anoniem

Guest
Goedemorgen,

Het weer is zo saai dat ik besloten heb om na de volgende maaltijd met ons 11 maanden oude mannetje te gaan zwemmen. Het is de eerste keer, dus tips zijn welkom.
Moet hij een speciaal zwembroekje aan? (ik vlieg zometeen nog even naar de winkel, dus zeg maar wat ik moet kopen)
Zijn zwembandjes het fijnst of zo'n ronde babyrand waar hij in hangt?

Hoe doen jullie dat eigenlijk met aankleden naderhand? Hij kan niet meer in de maxi-cosi, dus hoe kleed ik hem en mezelf dan aan en waar laat ik hem terwijl ik zelf kleren aantrek?

Heb je een andere gouden tip? Graag!

Groetjes Charlotte

mijn kleintje is 7 maanden ben een keer gaan babyzwemmen
toen had ik ik hem ook een zwemluier aangedaan
krijg je bij de kruidvat zijn volgens mij het goedkoopste

bij babyzwemmen heb je natuurlijk allerlei voorzieningen
en hij paste nog in maxicosi
dus dat was gemakkelijk ik had me thuis al bikini aangedaan en had een jurk aangedaan en gemakkelijke schoenen binnen een seconde was ik klaar met omkleden

na het zwemmen samen met hem gedoucht en hem op het aankleedkussen aangekleed en daarna gewoon weer jurkje aan over de natte bikini en de auto in

maar goed wellicht heb je misschien toch een babyruimte bij je zwembad
anders zou ik thuis aankleedkussen meenemen en hem daarop even neerzetten of de buggy mee en dan in zo n gezinscabine je omkleden

succes ermeee en heel veel plezier

Hoi Charlotte, de beste tip is: neem je moeder mee...

Het is idd een heel gedoe, dat zwemmen. Doe iets gemakkelijks aan (joggingpak) en je bikini alvast er onder. Na het zwemmen floep je er zo weer in (twee tellen met de kleine in zo’n vreselijk hokje om je bikini uit te doen, moet lukken...)
En voor de kleintjes is er meestal wel een aankleedtafel. Stijn heeft een gewoon zwembroekje, dus geen luierding.
Volgens mij mag je nog geen bandjes gebruiken, maar zo’n band om in te zitten is wel leuk. Gewoon lekker samen gaan zwemmen of met zo’n klasje mee doen.

Veel plezier!

Ik ben 1x geweest, en zou niet zo snel in m'n eentje gaan. Aan de andere kant, why not.
Neem je buggy mee naar de kleedruimte, en zet je kind daar even in als jij je omkleed (beetje creatief met handoek en riempjes).
Misschien is daar inderdaad wel een aankleedplank. Je bent vast niet de eerste mamma die met haar kleintje komt zwemmen.
Veel plezier!!
O ja en ik zou zo'n ronde zwemband kopen. Je hebt hele leuke waar je zelf ook in kunt hangen. Lekker relaxed voor jezelf ook. (geloof bij de hema en de prenatal)
Liefs Nelleke

Ik ga best vaak zwemmen met Yoëll
Op de heen weg heb je je bikini al aan.
Je komt daar aan en ik trek altijd eerst zelf mn kleren uit (stik van de hitte anders), Yoëll zit dan in de buggy.
Dan kleed ik yoëll om, hier hebben ze omkleedtafels met kussens, wel neem ik een eigen doek mee (haha vunzig zijn die  kussens soms naar mijn idee)
Ik trek hem een zwembroekje aan, maar als hij nog niet of weinig heeft gepoept een zwemluier met een zwembroek.
In het kikkerbadje heeft hij niets aan of om qua drijfmiddelen, kan hij lekker kruipen en ravotten. Anders zit hij in een zwemring (bandjes mogen pas vanaf een jaar of 2)
Klaar met zwemmen, trek ik Yoëll lekker een badjas aan, dan mezelf een beetje drogen anders drup ik op hem. Dan droog ik yoëll af, kleed hem aan zet hem in de buggy en kleed mezelf om. Vaak is er plek in het invalide hok dus met buggy en al daarin.
Hopsa jassen aan en klaar is kees.

Veel plezier!!!

oh ja je hebt bijna bij alle zwembaden wel een babybox dus daar kun je de kleine ook nog in zetten als het nodig is, maar ja die staat vaak in het bad zelf en daar zie ik mezelf nog niet in mn zwabberkont naakt staan hahahaha

Ik ga elke week Babyzwemmen en het is geweldig
Nu even wat minder omdat Danique ziek is geweest.

Hier in het zwermbad mogen ze geen zwemluier aan dus ze heeft of haar bikini of haar zwempakje aan.

Weet je wat een geweldig zwembandje is.
dat is de mama en ik.
Daar kan je ook  bij.

Toen we in Turkije er mee gingen zwemmen met Danique
Vroeg iedereen waar we hem gehaald hebben.

Misschien ook een tip voor de vakantiegangers die nog weg gaan.
Je kan hem halen op:

mama en ik

Liefs Ilse mv Danique

He Charlotte,

Jij woonde toch ook in Helmond? Als je bij de Wissen gaat zwemmen (doet mijn hubbie met Tessa op vrijdagochtend als het vrij baby-peuterzwemmen is) dan kun je gewoon je buggy meenemen in het zwembad tot aan de aankleedtafels. Jezelf in het hokje omkleden en dan met buggy en al naar die tafels in het zwembad. Buggy kun je dan daar ook neerzetten of inklappen.

En anders idd (als je op een andere dag gaat,) iemand meenemen....of thuis al omkleden en later afdrogen op die aankleedkussens.

Lisenka mv Tessa (10-9-2006)

als ik met Lorenzo ga zwemmen neem ik meestal
iemand mee(hubbie of oma)en dan kleed ik ons om in
een ruimte waar zowel rolstoelen als baby 's in mogen

en voor het zwemmen gebruiken we een luierbroekje(kruidvat)
en een zwemring waar ze in kunnen zitten dat is hier ook
verplicht anders mogen ze hier niet het zwembad in tenzij
het in het peuterbadje is

veel zwemplezier

groetjes
Bianca mv Lorenzo

Terug
Bovenaan