Rot ziekenhuis!!!

Hoi meiden,

Ik moet even van me afschrijven hoor, heb het even helemaal gehad met al die ellende! Vanmorgen weer een FM, en we moesten bij een gyn waar ik nog nooit eerder was geweest (nu heb ik ze echt allemaal gehad...), maar wat een rare man was dat, echt heel vreemd!!! Hij zei eerst een hele poos niks, en als ie wel wat zei was dat heel erg binnensmonds. En toen liet ie ons allebei hartstikke schrikken want hij zag iets 'wat er niet hoorde' en toen ik vroeg wat het dan was ging hij met die 'echo-stok' allemaal zitten porren (echt een rotgevoel, nog nooit zo erg geweest) en uiteindelijk was het 'niet noemenswaardig en niet belangrijk'.....daar lig je dan, in die stijgbeugels. Sorrie, maar ik heb wel kanker gehad en 'iets was er niet hoort te zitten' dat wil ik niet! Echt een eikel!!! Nou, hij zei ook niks over de afmetingen (er zaten inmiddels iets meer eitjes) maar maakte eerst van allemaal een afdruk en ging daarna op zijn dooie gemakje wel 10 minuten zitten schrijven in mijn dossier voordat ie het ging vertellen. Ik werd er helemaal zenuwachtig en boos van! Dat ene eitje van woensdag was dus gegroeid (van 11 naar 15 mm in 2 dagen), precies volgens de gemiddelden en als het zo door zou groeien kon ik wel dinsdag de inseminatie krijgen. Ik hoefde dan ook niet perse van tevoren nog een echo in het weekend ofzo, gewoon zondagavond die spuit en dan dinsdag inseminatie.....totdat ie met het lab ging bellen. Want die zijn op maandag (koninginnedag) dicht en daardoor waren er op dinsdag 'al wel 3' inseminaties ingepland en daar kon ik niet meer bij. WAAAAT??? Werkt dat zo?? Ik heb me maar aan te passen en te wachten en het risico te lopen dat het dan te laat is terwijl ik me al meer dan een week loop te spuiten en 80 keer naar dat rotziekenhuis moet!!! Niks aan te doen zei hij... Dus ik vroeg wat ik dan nu moest doen, moest ik gewoon doorgaan met deze hoeveelheid medicijnen?? 'Nou, uhhhh....dat zou je kunnen doen, maar uhhhh....ik weet het ook niet....uhhhh.....je zou ook de halve dosis kunnen spuiten....of niet....'. En zo ging die vent maar door! Ja hallo, hij is toch de dokter of niet? Nu hebben we met veel pijn en moeite afgesproken dat ik zondag toch nog voor een echo moet komen bij een of andere dokter die normaal niet hier in het ziekenhuis werkt maar alleen soms in het weekend???? Weer een andere kerel die naar binnen gaat koekeloeren! En als het dan nog kan maandagavond die spuit en woensdagochtend de inseminatie (gelukkig bij een hele lieve dokter waar ik al eerder ben geweest en die toen overal heel voorzichtig mee was en alle tijd nam), maar het risico bestaat dat de eisprong dan al geweest is en dat we dan te laat zijn.... Lekker is dat, alleen maar omdat het lab het anders te veel werk vindt!! Maar de secretaresse die alles af moest spreken zag dat de vrouw die zondag voor mij die echo moet, onder voorbehoud voor dinsdag ingepland staat voor de inseminatie, maar dat weten ze zondag pas zeker. Dus als die uitgesteld gaat worden, dan weet de dokter dat als ik er ben en dan kan ik op haar plek....
Ik was er helemaal van ondersteboven, heb er zo'n hekel aan dat het zo gaat! Maar ik kan er toch niks aan doen, moet maar gewoon alles over me heen laten komen... Kunnen jullie me oppeppen? Ik vind het heel rot om op deze manier het weekend in te gaan. Ik hou jullie wel op de hoogte. Bedankt voor het 'luisteren'.

Liefs, Anke

Hoi Anke,

Jeetje wat een pech. Daar ben ik ook altijd bang voor, dat ze geen plek hebben op de dag dat  ze eigenlijk zou moeten insemineren. Het vergt ook zoveel tijd en energie, zo'n behandeling. ik kan me voorstellen dat je het helemaal hebt gehad. Een dag eerder insemineren hebben ze niet aangeboden? Je zou toch zeggen dat de zaadjes wat alnger leven en dat ze er dan maar vast zijn? Geen idee of ze dat doen.

Qua arts had je het ook niet getroffen zeg. Dat ie je eerst aan het schrikken maakt met dat ie iets ziet wat er niet hoort.

Anke, heel veel sterkte en doe het een rustig aan, veel succes woensdag.

Groetjes Belle

Hoi Anke,
Wat een vervelende situatie zeg. Bij ons in het ziekenhuis doen ze sinds kort ook nog maar drie inseminaties per dag. De reden hiervoor weet ik niet zo goed, je zou zeggen 1 meer of minder opwerken maakt niet zo veel verschil.
Worden er op koninginnedag geen weekenddiensten gedraaid? Misschien is het dan mogelijk om een dag eerder inseminatie te krijgen. Ook hoeft het eitje woensdag nog niet gesprongen te zijn hoor, als je doorrekent zou hij woensdag ongeveer 25 mm zijn. Maar ik kan je angst hiervoor goed begrijpen, te laat is sowieso een gemiste kans, en dan heb je al die hormonen en ziekenhuisbezoekjes voor niks gehad. Nou, ik ga heel hard voor je duimen dat het nog helemaal goed gaat komen deze poging. Probeer nog een beetje te genieten van het weekend en doe lekker rustig aan!
Liefs, Judith

Hey meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties! Nee, insemineren op koninginnedag doen ze ook niet aan....helaas....wordt dus gewoon rekken tot woensdag en hopen dat ie dan nog mooi op zijn plekkie zit! Dat lab bij ons, daar werken maar een stel luie lapswansen hoor, in het weekend hebben ze geen diensten (terwijl zelfs de gyn dan echo's doet), op feestdagen net als maandag niet en in de zomer gaan ze zelfs 6 weken dicht!!! Waar slaat het op he, zou je zeggen, ik begrijp het niet helemaal. Alsof je in de zomervakantie niet afhankelijk bent van IUI ofzo.... Belachelijk vind ik het! Maar goed, ik heb me maar aan te passen, er zit niks anders op ben ik bang. Hopen dat het deze poging gewoon lekker meteen raak is, ben ik ook niet meer zo afhankelijk van die luie donders! En het mag ook wel eens een keer meezitten toch, of niet soms?

Liefs, Anke

Hee hallo Anke,

Jee wat erg!!! Jij moet altijd maar netjes op de dag komen dat de gyn bepaalt en wanneer jouw eitje rijp is, dan heb je eigenlijk gewoon maar pech!!
Jee wat verschrikkelijk zeg!!!

Vorig jaar zomer is ons ziekenhuis ook niet dicht geweest... wel kans dat je een andere arts had, maar ik kon gewoon terecht.

Nou maar hopen dat het goed blijft gaan tot woensdag....

Sterkte!!
liefs,
mama Peet

Terug
Bovenaan