rotbaas?

Hoi allemaal,

Na mijn zwangerschapsverlof wil ik graag 8 uur per week minder gaan werken (van 32 uur naar 24 uur).

Nou gaat mijn baas er van uit dat ik gewoon hetzelfde (kantoor)werk blijf doen, maar dan in 8 uur minder tijd.

Volgens mij red ik dat niet, heb dit ook gezegd en hij vind dat ik bij "pieken"dan maar een uurtje over moet werken.

Hier ben ik het niet mee eens, want ik kies er niet voor niets voor minder te gaan werken. Wie heeft hier (helaas)ervaring mee en wat kan ik er aan doen? Ik zit in de transport CAO

succes allemaal en de groetjes van
Allinda, bijna 19 weken.
 
Hai Allinda,

Das lastig zeg maar als jij een vast contract hebt kan je baas je zowiezo niet weigeren als jij 24 uur wilt gaan werken.
Ik zelf werk 36 uur en ga ook 24 uur werken.
Ik heb eigenlijk 3 functies en die kan ik gewoon onmogelijk combineren als ik 3 dagen ga werken. Mijn chef is iemand die zegt kom pas met je problemen bij mij als je zelf een oplossing hebt gevonden. Nu hebben we het zo geregeld dat mijn collega's de dingen overnemen als ik er niet ben zodat als ik 3 dagen kom werken ik alleen de 'moeilijke' gevallen doe en de rest van de tijd ik me bezig kan houden met de personeelszaken en loonzaken.
Ik zit in de CAO voor de groothandel in Levensmiddelen en geloof me moeilijker al dit bestaat niet. In deze CAO mag alles maar het hoeft niet als het bedrijf het niet wil. Je raad het al het is bij mijn bedrijf echt een drama.
Maar ik zou als ik jou was gewoon je uren draaien en als het in de soep loopt dan mag je baas actie gaan ondernemen, niet jij!
Werk gewoon je uren en ga vooral NIET overwerken omdat je baas dat wil want overwerken is NIET verplicht!

Nou stekte ermee en laat je niet gek maken!

Groetejs A
 
Fijn om zo'n reactie te krijgen.
Mijn collega heeft (gelukkig) ook aangeboden e.e.a. over te nemen als ik er niet ben, maar ik heb net als jij een dubbele functie. Dus het is makkelijker gezegd dan gedaan.

We gaan er voor en we zien wel.
Kan nog altijd op ander werk uit. Zo'n feest is deze baan niet.

Succes en de groetjes

AA

 
Terug
Bovenaan