<p>Ik zit met het volgende dilemma. Onze dochter is ruim 8 weken en drinkt 160/5. 2 van 5 flessen gaan helemaal leeg. Bij de anderen laat ze tussen de 10 en 50 staan. Vaak omdat ze in slaap valt. </p><p>Overdag is het slapen een drama, de afgelopen 2 weken. Daarvoor sliep ze overdag wel, ook in haar bedje, en lag ze savonds rond 7 uur ook in bedje. Dit lukt niet meer. Ik vind het niet per se erg, ze slaapt wel in de de draagzak dus ze ligt vanaf een uur of 6, na de fles, in de draagzak. (Overdag ook wel eens) Om 23.00 uur gaan wij zelf naar bed en slaapt mevrouw nog steeds. Al een uur of 5/6 dus. Slapend wegleggen uit de draagzak lukt niet. Dus luier verschonen, huilend, want ze wordt wakker ‘gemaakt’, dus ze is goed wakker. Dan flesje erin. Na bij wijze van 3 slokken valt ze weer in slaap. Met moeite krijgen we er 80 in. We leggen haar in bedje en ze slaapt verder. Komt dan weer na 3,5 / 4 uur. </p><p>Begrijp me niet verkeerd, ze hoeft niet door te slapen! Ik vind alleen haar ritme opvallend. Ze kan dus wel langere tijd zonder voeding.. als we haar om 7,8 of 9 uur in bedje leggen is het brullen terwijl ze wel echt moe is. </p><p>Misschien hebben jullie tips wat betreft het slapen overdag. We zijn bij een osteopaat geweest en dat heeft al geholpen. Verder heeft ze veel buikpijn en persdrang wat haar wakker houdt . Dus we hebben voeding aangepast, en zal even tijd nodig hebben.</p><p>meer kindjes die ook zo’n bijzonder avondritme hebben?</p><p> </p>