Routinedrama

<p>Ik zit met het volgende dilemma. Onze dochter is ruim 8 weken en drinkt 160/5. 2 van 5 flessen gaan helemaal leeg. Bij de anderen laat ze tussen de 10 en 50 staan. Vaak omdat ze in slaap valt. </p><p>Overdag is het slapen een drama, de afgelopen 2 weken. Daarvoor sliep ze overdag wel, ook in haar bedje, en lag ze savonds rond 7 uur ook in bedje. Dit lukt niet meer. Ik vind het niet per se erg, ze slaapt wel in de de draagzak dus ze ligt vanaf een uur of 6, na de fles, in de draagzak. (Overdag ook wel eens) Om 23.00 uur gaan wij zelf naar bed en slaapt mevrouw nog steeds. Al een uur of 5/6 dus. Slapend wegleggen uit de draagzak lukt niet. Dus luier verschonen, huilend, want ze wordt wakker ‘gemaakt’, dus ze is goed wakker. Dan flesje erin. Na bij wijze van 3 slokken valt ze weer in slaap. Met moeite krijgen we er 80 in. We leggen haar in bedje en ze slaapt verder. Komt dan weer na 3,5 / 4 uur. </p><p>Begrijp me niet verkeerd, ze hoeft niet door te slapen! Ik vind alleen haar ritme opvallend. Ze kan dus wel langere tijd zonder voeding.. als we haar om 7,8 of 9 uur in bedje leggen is het brullen terwijl ze wel echt moe is. </p><p>Misschien hebben jullie tips wat betreft het slapen overdag. We zijn bij een osteopaat geweest en dat heeft al geholpen. Verder heeft ze veel buikpijn en persdrang wat haar wakker houdt . Dus we hebben voeding aangepast, en zal even tijd nodig hebben.</p><p>meer kindjes die ook zo’n bijzonder avondritme hebben?</p><p> </p>

Mijn zoontje is bijna 3,5 maand en het slapen was ook een drama in het begin. Moet zeggen dat het na 10 weken echt veel beter ging ! Heeft denk tijd nodig.. heb eigenlijk  niet de juiste tip voor je, maar nog even volhouden, het word beter :)

Bij onze zoon van 9 weken was slapen in bed overdag ook lastig. We leggen hem nu weg op zijn buik en zo slaapt hij wel.... weet dat het wordt afgeraden, maar we doen dit alleen overdag zo en s nachts inbakeren. Dat werkt ook (redelijk). Heb je dat al geprobeerd? Geeft een beetje geborgenheid gevoelsmatig.
Succes!

Oh en, met in bed leggen s avonds: dat was hier eerst ook echt drama en huilen, maar doorzetten (met een klein ritueeltje) heeft het eigenlijk min of meer ‘opgelost’. Soms zijn we ook nog wel anderhalf uur bezig maar dat is eerder uitzondering. Meestal is hij even een beetje aan het piepen als hij net in bed ligt, maar uiteindelijk valt hij in slaap, soms moeten we nog een paar keer speentje terug duwen en muziekdoosje aan doen ofzo. Ik weet wel dat bij baby’s zo jong als jouw dochter en mijn zoon het echt zoeken is nog, dus wat hier werkt werkt niet per definitie ook bij jou.. en misschien heb je dit ook al wel geprobeerd.. maar wilde het toch even zeggen!

Wat betrefy de voeding: Ze slaapt dus wel 5-6 uur door zonder voeding, maar op een 'verkeerd' tijdstip. (18.00-23.00) Je hebt het natuurlijk liever van 23.00-5.00. 
Mijn dochter is 9 weken oud en doet vaak hetzelfde. Om 23.00 wakker maken voor een fles, en soms komt ze dan alsnog om 2.00 én 5.00 voor een fles! Andere nachten gaat het wel goed en slaapt ze van 22.00-4.00 door. 
Overdag slapen gaat hier de ene dag heel goed (nu slaapt ze al ruim 3 uur!) andere dagen slaapt ze steeds maar 30 minuutjes en wil ze steeds vastgehouden worden. 
Ach, ik leg me er maar bij neer. Denk dat je er weinig aan veranderd en als ze ouder worden wordt het makkelijker en komt er meer ritme. Ik heb ook een dochter van bijna 2 jaar, die is ook groot geworden dus ik maak me er niet zo druk om :p
150cc hoeven ze nog niet altijd op te drinken hoor. Hier drinkt ze soms 150cc, soms 120cc. En zelfs dat gaat soms niet op.

Het slapen van 6 tot 23 uur is best wel normaal hoor. Onze dochter had dat ook en onze zoon (2 maanden) doet precies hetzelfde. Dat wordt vanzelf wel beter hoor. De afgelopen dagen sliep hij daarna tot 5 ipv 3 uur. Onze zoon is al bijna 7 kilo dus hij krijgt 6 flessen van 150ml. 

Terug
Bovenaan