rouwen en zwanger zijn

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb 2 dochters van 11 en 8 jaar en ben ongepland zwanger geworden van de derde.(dwars door de pil heen).
Toen ik er achter kwam dat ik zwanger was, lag mijn vader op sterven en heb ik het eerst weg gestopt. Na het overlijden van mijn vader begon ik langzaam aan het idee te wennen dat ik zwanger was. Nu ben ik dan ook best blij met de zwangerschap, maar ondertussen mis ik mijn vader. Ik ben nu 16 weken zwanger en mijn vader is 10 december overleden. Zijn er meer die dit ook meegemaakt hebben? Hoe zijn jullie er mee omgegaan?

Groetjes

Hoi Jose,

ik heb hier persoonlijk geen ervaring mee, maar ik wil je wel heel veel sterkte wensen. Volgens mij stond er iemand op het juli-forum die ook tijdens haar zwangerschap haar vader heeft verloren. Was wel even geleden. Ze zeggen wel eens dat geboorte en sterven dicht bij elkaar liggen en in jou geval klopt dat zeker. Ik hoop dat je toch nog een mooie zwangerschap hebt.

Veel liefs van Marloes

Hoi,

Ik heb zelf hier geen ervaring mee, gelukkig, maar mijn moeder was zwanger van mijn broer toen haar eigen moeder overleed en mijn nichtje was ook zwanger toen haar moeder overleed. Ik kan natuurlijk niet precies zeggen hoe ze daar mee om gegaan zijn, maar ik weet wel dat ze gewoon hebben moeten accepteren dat ze  veel gemengde gevoelens hebben gehad dat eerste jaar... Verdriet en blijdschap kunnen zich heel snel afwisselen en je op de vreemdste momenten overvallen. Ik denk dat het alleen maar normaal is. Mijn advies is in ieder geval: stop vooral niets weg en laat de emoties maar komen, de goede en de slechte. Je hebt voor beide een hele goede reden!

Veel sterkte en succes,

Karin (41 wkn)

Hoi,

Ik heb niet precies hetzelfde meegemaakt, maar mis wel mijn vader.
Ik zal een korte uitleg geven.

Mijn moeder is overleden toen ik 8 jaar was. Hier heb ik op dat moment weinig van meegekregen, gelukkig was ik zo jong.