Roze/bruine afscheiding vlak voor ongesteldheid

Hoi meiden,

Ik voel mij afgelopen twee weken aldoor belabberd/zweterig en moet a.s. dinsdag ongesteld worden. Nu heb ik altijd een paar dagen voor mijn ongesteldheid roze/bruine afscheiding. Daaraan zie ik altijd dat ik binnenkort ongesteld  ga worden.  Nu is dat gisteren ook weer begonnen, dus ik dacht shit.

Maar weet iemand of dit ook gewoon kan komen als je zwanger bent? Dus dat de ongesteldheid ondanks dit teken niet hoeft door te zetten. Heeft iemand hier ervaring mee of weet iemand er iets vanaf. Ik ben heel benieuwd.

1978

Ik denk dat eigenlijk zo'n beetje altijd geldt: je zal het even geduldig af moeten wachten.
Ik dacht deze maand dat het ook wel eens raak zou kunnen zijn, gezien alles wat ik voelde. Donderdag leek mijn menstruatie te beginnen, 1 a 2 dagen te vroeg maar het was zeker niet als anders. Dus dacht ik: het kan ook een bloedinkje zijn terwijl ik toch zwanger ben. Dat duurde tot gister, eind van de middag. Maar nu ben ik zo ongi als maar zijn kan.
Mijn conclusie voor mezelf is dus: je kan er helemaal niets van zeggen en ik ben pas zwanger als ik zwanger ben. Niet afgaand op kwaaltjes van mijn lijf want dat neemt me toch in de maling.

Wie weet, misschien was het in zekere zin ook wel raak maar is het gewoon niet goed gegaan. Dat is ook nog altijd een hele grote kans.

Sterkte met afwachten en ik hoop voor je dat het gelukt is!

Maisy

Hoi,

Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt. Bij mij begint het ook altijd met roze/bruin en dan wordt het langzaam erger (na een dag of 3). Ik ontdekte dat ik zwanger was op skivakantie... ik werd "gewoon" ongesteld, maar het kwam niet goed op gang (dus niet met de bekende buikkrampen etc.). Na 4 dagen steeds wat bloedverlies begon ik toch bij mezelf te denken...zou ik dan toch? En ja hoor, na een week een test gedaan (kon die in het skigebied niet vinden) en zwanger! Inmiddels ruim 15 weken. Wel veel bloedverlies gehad in het begin, en toen ook naar de gyn. geweest, maar die zegt dat het blijkbaar bij me hoort (goed doorbloede baarmoeder). Inmiddels is dat gelukkig wel over, want ik werd er toch een beetje onzeker van.

Spannend joh!

Groeten, San

Hoi San,

Bedankt voor je reactie! Ik heb nl. de afgelopen twee weken al het idee dat ik mij anders voel dan anders en nu is dat bruin/rozige afscheiding niet anders, dus dacht even shit. Gelukkig heb ik jou als positief voorbeeld, dus je weet het nooit, het is natuurlijk nog wel even afwachten. Was jij ook zweterig?

1978

Terug
Bovenaan