roze/rode afscheiding 6 weken zwanger

Vandaag 6 weken zwanger van de 2e. Sinds woensdag roze/rode afscheiding. Donderdag contact gehad met de verloskundige en kon gelijk terecht. Was toen 5.5 weken. Alles zag er goed uit en er was een kloppend hartje te zien. Nu heb ik er nog steeds last van. Bij mijn 1e zwangerschap had ik zo af en toe wat bloedverlies. Maar was dan na een dag weer over of werd het bruin. Ze gaven toen aan dat het zo goed doorbloed was dat dan een addertje kan zijn gesprongen door bijvoorbeeld tillen, hoesten, niezen of na toilet bezoek. Nu vroeg ik mij toch af. Wie heeft ook meerdere dagen achtereen dit gehad. En bleef alles goed gaan? Of werd het na zoveel dagen toch een miskraam? Verder niet echte hele erge krampen. Bedankt alvast!

Ik heb met week 8 ook enkele dagen bruine afscheiding gehad. Toen op controle geweest en alles was in orde. Na het doktersbezoek was de afscheiding ook gestopt. Er wordt gezegd dat dat indd vaak voorkomt om de redenen die jij opgesomt hebt. Maar ik begrijp je ongerustheid, ik voelde mij ook zo hoor:)

Bij mijn zoontje had ik het ook. Maar was het weer met een dag weg. En dan was het week na een klein weekje terug en dan weer na een dag of aantal uur weg. Nu lijkt het nog niet minder te worden. We wachten af. Over weekje weer een echo..

Ik heb 2,5 week elke dag bloedverlies gehad. Vanaf week 6 begon het. Soms een beetje roze maar soms ook helder rood. Vreselijk onzeker en gespannen werd ik ervan. Als resultaat heb ik dus ook al 4 vroege echo's gehad omdat ik elke keer naar de vk belde en ik meteen langs mocht komen om te kijken. De echo's bleken elke keer goed, hartje bleef kloppen en het bleef goed groeien.
De vk dacht aan een zeer gevoelige baarmoedermond. Vooral bij ontlasting, niezen of ook gewoon zomaar kon er een bloedvaatje of adertje knappen.
Als je er erg onzeker van wordt zou ik even bellen naar de vk. Misschien mag je ook wel wat extra komen om met een echo te kijken of alles nog goed is.
Inmiddels ben ik 10+1 weken zwanger en is het bloeden nu al bijna 2 weken gestopt.
Aanstaande woensdag de termijn echo.

Terug
Bovenaan