roze wolk

hallo dames,

Ik ben nu 8 weken zwanger,het gaat goed op de misselijkheid na.
Ik heb misschien een rare vraag:
De eerste week dat ik wist dat ik zwanger was was het een roze wolk van blijdschap,nu zijn mijn gevoelens betreft mijn zwangerschap erg mat. Ik vind het niet meer zo luek om over te praten,ik heb geen zin meer om erover te lezen en baby's trekken mij niet meer zo aan als voorheen. Ik ben ook erg moe en futloos. Herkend iemand dit???? Ik voel me een vreselijke toekomstige moeder door dit.
 
Hoi,

allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap!

Je schrijft dat het goed gaat, maar je bent wel misselijk, moe en futloos. Dit zijn allemaal normale zwangerschapsklachten in de eerste periode van de zwangerschap, en bij de meeste vrouwen gaat het na 3-4 maanden over.
Ik denk dat het "mat" zijn over de zwangerschap te maken zou kunnen hebben met het moe en futloos zijn.
Ik herken er zelf ook wel wat van: in de eerste periode van mijn zwangerschap voelde ik me soms een dweil, en hoewel ik lang heb moeten wachten om zwanger te worden en het ook echt heel graag wilde, vroeg ik me zelfs wel eens af waar ik eigenlijk aan begonnen was en of het dit allemaal wel waard was. En natuurlijk voelde ik me daardoor ook een waardeloze toekomstige moeder voor mijn kind.

Maar inmiddels ben ik 36 weken zwanger, en bij mij verdween de moeheid en futloosheid na ruim 3 maanden en langzaam ging ik me steeds beter voelen. En nu beheerst het zwanger zijn en de toekomstige baby zo'n beetje mijn hele dag: het is bijna het enige waar ik nog mee bezig wil zijn en ik kan ook over bijna niets anders meer praten!

Ik denk dus dat je nog even geduld moet hebben, waarschijnlijk komt je roze wolk vanzelf weer terug.

Mocht je teveel klachten hebben, en vooral als je je ook somber/depressief voelt, dan is het misschien verstandig ook eens met de huisarts te praten.

Sterkte en een goede zwangerschap,

N.
 
Hoi Anoniem,

Hoe ik de zwangerschap ervaar (dat is natuurlijk voor iedereen anders) is dat het met fasen gaat. Ik ben nu 32 weken zwanger en ik kan echt niet zeggen dat ik al die weken op een roze wolk heb gezeten. Met name de vermoeidheid die ik in het begin had en nu weer heb vond ik erg moeilijk. Ik kan dan heel moeilijk vrolijk en blij zijn, nu werk ik wat minder en gaat het stukken beter.

Wat ik wil zeggen is dat het op en neer kan gaan, daar is niks mis mee en dat maakt jou geen slechte moeder. Hormonen kunnen heel heftig zijn. MIjn ervaring is dat je het maar over je heen moet laten komen en er niet teveel van moet maken. Het hoort er allemaal bij. Ik kan wel echt zeggen dat ik mezelf niet ben tijdens deze zwangerschap, maar ik laat het maar gebeuren en hoop dat ik straks weer wat meer mezelf zal zijn.

groetjes, Jane
 
hoi,
ik heb ook de eerste 2wkn op een roze wolk gezeten maar vanaf toen tot nu echt niet. ik vind er niks aan heb ook veel kwalen en slaap super slecht al 6maanden.maar ik ben wel heel blij met de kleine hoor als ik het voel schoppen dan voel ik me ff happy. maar de zwangerschap op zich vind ik echt helemaal niks. maarja dit is bij iedereen anders en misschien is dit bij jou wel van korte duur.

groetjes bianca
 
Hoi,

Gefeliciteerd met je zwangerschap.
Ik heb ook niet zo'n roze wolk gevoel gehad hoor. Ben in de eerste 3 maanden echt heeel moe geweest geslapen geslapen geslapen, ik kwam thuis van werk ging slapen ging wat eten en weer naar bed. Gewoon aan toe geven.

Lezen vond (en vind ik nog steeds) niet erg leuk, alles is wel bekend en erover praten is ook niet mijn ding. Na 3 maanden waren bij mij trouwens de klachten over (gelukkig).

Doe het gewoon op je eigen manier voel je niet schuldig... je hebt niet voor niets 9 maanden, je mag ze ook gebruiken om eraan te wennen (ik ben er bij 39 weken nog steeds niet echt aan gewend).

Groeten Liesbeth
 
Terug
Bovenaan