Rozemarijn je had gelijk......het viel mee de prikles!!!!!

Hallo Meiden,

Oh wat ben ik blij.......
Ik ben vanmiddag naar het ziekenhuis geweest en heb eerst een gesprek gehad met de gynacologe. Ze heeft nog een inwendige echo gemaakt en zag dat er 1 cyste weg was.....dus er zit er nog maar 1!!!! Daar was ik al heel blij mee.

Daarna heeft ze uitgelegd wat het spuiten inhoud. Eerst moet ik nu nog 3 weken wachten, als ik dan nog niet ongi ben, moet ik de Provera gebruiken, om de ongi op te wekken. Dit doe ik dan 10 dagen, 2 tabletten.....Dus ik hoop dat ik gewoon ongi wordt, want van het medicijn word ik altijd zo misselijk.

Dan krijg ik op dag 3 een inwendige echo en kan ik beginnen met het spuiten van een spul,   dat een eitje moet opwekken. Dat spuit ik dan 6 dagen, ga weer terug voor een echo. Ze kijken dan hoe groot het eitje is. Is het eitje nog kleiner al 18-20 mm dan moet ik nog een aantal dosis spuiten en weer terug komen. Stel dat het eitje al wel 18-20mm is, dan moet ik kort daarna (vaak dezelfde dag of een dag later) een ander middel spuiten en dat zorgt ervoor dat het eitje springt. En dat springt dan binnen 40 uur. Dus dan is het even verplicht klussen........

En dan krijg je de prikles........
het apparaatje is net een pen. Het zit in een mooi verpakt doosje.......Haal de dop eraf........draai het bovenstuk los.....doe de ampul met vloeistof erin.....draai het bovenstuk vast.....ontsmet het bovenstukje met alcohol......haal  het beschermfolie van de naald.....draai de naald erop......zet de pen op de juiste hoeveelheid vloeistof..... haal het beschermplastic van de naald.......pak een huidplooi bij je buik......ontsmet dit met alcohol......zet de naald in je huid en druk achter op de pen.......haal de naald eruit, gooi deze weg......en klaar is Flower!!!!

Dus t viel mee.....ik was zo trots op mezelf....dat klinkt misschien gek, maar ik ben altijd kei bang voor spuiten.....en dan doe ik dit toch maar zelf!!!!
Vriendje was ook kei trots!!!!!

Het enigste waar ik van schrok is de prijs die je betaald joh hiervoor.......
2 ampullen vloeistof (goed voor 12x prikken), 2 naalden, en 4 ampullen (goed voor 1x prikken) €300........ja schrik niet hoor.....of je even handje contantje wil afrekenen

Volgens de apotheek krijg ik alleen de 2e en 3e keer vergoed......maar morgen gaan we toch eens even de verzekering bellen om dit na te vragen.

Ik ben benieuwd, als ik daar iets van weet laat ik het jullie even weten.

Ik ga nu met een goed gevoel naar bed toe......3 weken even rust en dan met een frisse start weer beginnen!!!!

Liefs van een ontspannen Flower

Tjeetje, Flower, ik vind het nog steeds eng klinken hoor! Ik ben als de dood voor prikken. wij horen morgen of we echt doorgaan met ivf en dat zal dan in augustus gaan plaats vinden, denk ik(wachttijd van 9 maanden!).
Spannend allemaal. Heel veel succes en ik ben benieuwd hoe je alles gaat ervaren!

gr
M

hoi flower

Geweldig je hebt het achter de rug en het ging goed. Je mag dan ook trots zijn op je zelf waarom niet. Het is een hele prestatie om je zelf te prikken als je zo bang bent voor naalden ja toch?
Wat de verzekering betreft als het goed is kan je in de polis van je ziekenfonds terug vinden of de eerste keer ook vergoed wordt. Ze hebben namelijk de wed veranderd vanaf 2004 zijn we de pineut en moet je voor de eerste keer bij verzekerd zijn.
Ik kan me daar heel boos om maken alsof we voor de lol hormonen spuiten enz.
Ik hoop dat het in de polis staat.
Als dat zo is moet je via een brief in het ziekenhuis het aanvragen bij de zorgverzekeraar want die moeten toestemming geven. Die geven ze alleen als het medisch is (wat bij iedereen zo is)

groetjes rozemarijn

Terug
Bovenaan