Rozijntjes en voedingschema 1 jaar

Hi,

mijn zoontje is nu 1 jaar oud, mag hij nu eigenlijk al rozijntjes.

ik ben ook wel benieuwd naar wat jullie allemaal te eten geven. ze mogen nu toch ook met de pot mee eten. doen jullie dat al? En hoeveel krijgen ze. Ons schema is niet echt veranderd de laatste tijd. Alleen drinkt hij steeds minder melk. Hij krijgt het volgende

7 uur 180 melk met beetje bambix
10 uur fruit
11.30 1 boterham daarna 180 cc melk
15.30 koekje
18.00 warm eten daarna 90 cc melk, daarna toetje (anders wil hij helemaal geen melk)

tussendoor drinkt hij roosvisee of water.

groetjes,
Lia
 
Hoi!
Mijn dochter is nu bijna veertien maanden en ik heb haar al een aantal keren rozijntjes gegeven. Het is geen succes. Ze zit er een hele tijd op te sabbelen en spuugt ze dan uit met een heel vies gezicht. Ze is wel dol op soepstengels.
Haar schema ziet er als volgt uit:
7.00 uur: 180 cc melk met 7 scheppen bambix
tussendoor een beker roosvicee, soms een rijstwafeltje of stukje soepstengel
12.00 uur: 1-2 boterhammen met smeerkaas of smeerworst, soms chocopasta. Ze eet haar broodje zelfstandig, met haar vingertjes of zelf prikken met een vorkje. Ik hoef bijna niet meer te voeren, alleen als ze erg moe is.
Erbij drinkt ze wat water of sap.
15.00 uur:   grote fruithap
tussendoor: beker roosvicee, thee of water en een nijntje-koekje, rijstwafel of soepstengel
18.00 uur: warme hap en danoontje toe
19.45 uur: fles warme melk voor het slapen gaan
daarna tandjes poetsen en naar bed.

Groetjes van Brigit
 
Hoi,

Onze zoon is nu 10,5 maand en zit denk ik aardig op hetzelfde schema.

07.00 fles van 180cc+ 6 schepjes
09.30 fruithap (vers, ongeveer de hoeveelheid van een potje van 10 maand - 200 gram)
12.00 1 - 2 boterham(men), soms een krentenbol met boter (jammie!!!!)
15.00 rijstewafel/ soepstengel/ koekje
17.30 warme hap + yoghurt na
21.00 fles van 180cc+ 6 schepjes

Bij het fruit, de boterham en de rijstewafel krijgt hij altijd wat te drinken. Meestal water of thee, maar ook weleens diksap, roosvicee of (verdunde) appelsap. Dit alles uit een gewone beker, maar dan wel met hulp. Sinds een paar dag eet hij z'n brood met een vorkje waar ik dan het stukje aan prik.

O ja, de rozijntjes: hij krijgt dus wel krentenbollen en dat vindt hij erg lekker en heel afentoe krijgt hij een paar losse, maar dat vindt hij misschien 5 keer leuk en meer hoeft hij niet.
Enne: rozijntjes komen bijna heel terug in de ontlasting!

Groetjes,
Marije

 
mijn zoon krijgt bijna elke dag een paar rozijntjes en krentjes.hij is 10.5 maand
Hij vind ze heerlijk voor hem is het echt snoep
Bij hem zit het niet heel in zijn ontlasting( moet zeggen met 2 tanden kauwt hij ook aardig)
kijk eens op www.keukenkikker.nl wat je kleine al allemaal mag.
 
Terug
Bovenaan