Rozijntjes!

Hallo

Ik had ff een vraagje, hebben jullie je kleintjes al rozijntjes gegeven. Mick is nu 10,5 maand en heeft het eigenlijk nog nooit gehad. Hij heeft ook nog geen tandjes (noujah een halve doorkomende eerste voortand) Maar op de creche wordt vaak rozijntje getracteerd, maar die liggen nog allemaal in de kast.

Doei Doei

hi,

rozijntjes was bij JCB met 12 maanden nog helemaal geen goed idee. hij vond er niks aan en ik vond ze nog heel in zijn poepluier. met 14 maanden vond hij ze opeens wel lekker als ik ze los neerlegde op de salontafel en met 15 maanden frutselt hij ze zelf uit het doosje. hij was ook wel laat met tandjes krijgen.
tja, en het blijft altijd opletten met zoiets, een rozijn kan overdwars schieten, dat kan ook bij een volwassen vent gebeuren. en ze passen ook leuk in je neus, of je oor, of in het stopcontact.
Miep

Bij Tijs  een paar keer geprobeerd of hij rozijntjes wilde, hij is nu 13.5 maanden. Maar hij vindt er niets aan en krijgt ze ook niet weg. Hij blijft er maar op kauwen. Hij heeft pas 2 tandjes onder dus bijten zit er nog niet echt in.
Je kunt natuurlijk altijd proberen of Mick ze lekker vindt.
Tijs heeft ze met zijn verjaardag ook getrakteerd en heeft zelf zitten genieten van een lange vinger.

Groetjes,
mv Tijs

Bij ons ging het net als bij Miep36; pas ruim na het eerste jaar begon mijn zoontje ze lekker te vinden. Daarvoor spuugde hij ze gewoon weer uit. En de verdwaalde rozijn die wel per ongeluk werd opgegeten vond ik in zijn geheel terug in de luier.
Ik vond ze daarom ook eerst een beetje eng, omdat hij ze nog niet kapotbeet.
Waarom zou je risico's lopen, als ze hun leven lang nog rozijntjes kunnen eten? Het begrip tractatie zegt zo'n baby toch ook nog niks. Lekker zelf opeten!

hoi,
mijn dochter eet vanaf dat ze brood krijgt(rond 8 mnd) krentebollen!
en met 10 mnd ging ik ze ook los geven.
je vind idd ze heel terug, maar dat is ook knap iets groters door slikken zonder te stikken.
nu 14 mnd eet ze ze graag en alsnog vind ik ze wel eens heel terug in de luier!
het is wel zo dat het je ontlasting wat dunner kan maken(werkt laxeerend)
ook weer handig voor de moeilijke poeper!
suuces

Terug
Bovenaan