RS virus baby 3 maanden

<p>Hi allemaal,</p><p> </p><p>onze kleine van net 3 maanden is heel erg ziek verkouden veel slijm in de keel en niet willen drinken ook intrekkingen bij de borst. We hebben al twee keer huisartsenpost bezocht maar geven aan dat hij geen koorts een genoeg zuurstof en geen longontsteking. Dus weer naar huis. Maar de kleine bij elke voeding ook al is het 20 cc krijgt hij een hoestaanval van zeker 30 min not stop omdat jij heel veel slijm heeft hij loopt dan rood aan en hebben moeite om hem uit die aanval te halen. Iemand nog tips neuspray hebben we douche doen we en snot uitzuigen. <br /><br /></p><p> </p>

Hier werkt een open gesneden ui op de slaapkamer echt ontzettend goed bij een verkoudheid, zodat ze iets vrijer kan ademen. Maar of dat ook echt werkt tegen het RS virus durf ik niet te zeggen. Wel echt heel erg sneu. Veel beterschap. ?

Wat vervelend!
Helaas helpt een puf niet bij het RS virus.. Je kunt wel vragen om xylometazoline neusspray voor jonge baby’s, die hebben wij ook gekregen bij het RS virus en ze inderdaad genoeg zuurstof in dr bloed had etc. Die neusspray hielp wel heel goed om haar extra lucht te geven. Sterkte en beterschap voor die kleine!

Jeetje, een baby van 3 maanden die zó hoest.. is je baby ook benauwd? Piepende ademhaling bijvoorbeeld? Op zich is de kleine beetjes drinken die babys binnen krijgen voldoende. Als je zelf ziek bent eet je ook niet veel. Zolang de luiers nog nat zijn zit dat wel goed denk ik. Hoewel dat niet te lang aan moet houden natuurlijk. Maar hé als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon nog een keer bellen. Ze kunnen toch uitsluiten of het om het rs virus gaat? Baby's en jonge kinderen kunnen daar heel ziek van worden.

He, normaal reageer ik nooit, maar wilde je toch even mijn ervaring vertellen. Mijn zoontje lag 4.maanden geleden (hij was toen 3 weken oud) in het ziekenhuis met het rs-virus. Ze gaven toen ook aan dat er eigenlijk geen behandeling voor is, behalve wat extra zuurstof als ze het nodig hebben, of evt sondevoeding als ze de energie niet meer in eten kunnen stoppen. Bij ons dronk hij ook super slecht. We zaten continu met een flesje erbij en zodra hij ook maar een kik gaf, weer wat drinken geven. Zo kwamen we net aan de minimale hoeveelheid wat we hem moesten geven. Ik denk dat ze hem bij jou daarom niet opnemen, als hij nog voldoende drinkt en genoeg zuurstof krijgt. Ze kunnen dan ook weinig doen. 
Gewoon weer laten checken als je het niet vertrouwt! In het ziekenhuis zeiden ze de hele tijd te wachten tot ze "de bocht nemen" en dan knappen ze ineens weer op. Tot ze dat doen is het dus afwachten hoe ver het verslechterd. Maar het is echt doorbikkelen en ik snap dat je je zorgen maakt! Bij ons hielp trouwens een paracetamol hem met beter drinken, toen we daarmee stopte na het ziekenhuis ging het gelijk weer slechter en zaten we ook weer bij de huisartsenpost tegen uitdroging aan.

Lang verhaal.. Heel veel succes en beterschap voor de kleine! 

Ipv neusspray kun je spoelen met zoutoplossing proberen. Met een spuitje en dan goed door spuiten. As er veel snot is, eindigt je neusspray op het snot en doet dan weinig, door te spoelen, spoel je snot weg.

De huisarts zei hier bij 5 maanden oude baby probeer de puf zodat hij meer lucht krijgt en neusampullen om de holtes open te krijgen. Als hij benauwder werd of ging neusvleugelen moesten we de hap bellen. Dan konden ze hem zuurstof geven. De puf gaf hem zeker meer lucht, maar hielp niet tegen het hoesten. Succes en beterschap in ieder geval.

Terug
Bovenaan