RS-virus/ziekenhuis

Hoi,
Mijn dochtertje van nu 7 weken, ligt sinds een week in het ziekenhuis met het RS-virus.
Het gaat heel gestaag vooruit, omdat ze er ook nog eens een longontsteking bovenop heeft gekregen.
Het is allemaal erg zielig om te zien en het liefst zou ik het dan ook zo over willen nemen van d'r. Ze is ook zo ziek.

Voor ons is het ook allemaal erg vermoeiend, we hebben nog twee kinderen (4 jaar en 18 maanden) die ook hun aandacht willen. En we willen het liefst 24 uur per dag bij onze kleinste telg zijn. Dus het is allemaal passen en meten in ons gezinnetje.

Zijn er meer ouders die op dit moment hun kindje met RS in het ziekenhuis hebben liggen? Of ouders die hun kindje gelukkig alweer thuis hebben, hoe gaat de verzorging dan verder?

Groet van mij

Hoi hoi,

vervelend zeg. Het is echt niet leuk om je kleintje dan zo te zien he?
Onze oudste (nu net 2) heef toen hij 4 weken was 5 dagen in het ziekenhuis gelegen met het RS-virus. Hij kreeg extra zuurstof.

Toen we thuis waren hebben we eigenlijk niet echtheel veel extra moeten doen, behalve alles goed in de gaten houden, matras iets omhoog en neusje goed openhouden met zoutoplossing.

Ik vond het wel doodeng, maar het is gelukkig allemaal weer goed gekomen.

Ik wens jullie veel sterkte en hoop dat die kleine snel weer opgeknapt is.

Liefs, Kaatje

Hallo,
Hier nog een kindje die in het ziekenhuis ligt met het rs-virus.
Delano is 15 weken oud en ligt sinds afgelopen dinsdag in het ziekenhuis.
Het drinken is hier nog het grootste probleem,hij heeft weinig eetlust,zo zielig,hij krijgt via een sonde.
Ook wij hebben nog een ouder kindje van vijf,die ook zijn aandacht nodig heeft,inderdaad een hoop geregel en gevlieg,doodmoe zijn  we sávonds als we eindelijk even kunnen zitten.
Ik hoop dat jouw kindje snel weer thuis is,en die van ons natuurlijk ook!
Groetjes Tanja

Hoi Tanja,
Hoe is het nu met Delano? Ik hoop dat het alweer ietsje beter met hem gaat en dat hij vlug naar huis mag. Het is niet niks om je kind in het ziekenhuis te zien liggen aan al die slangen en draden.

Onze Floor gaat met hele kleine stapjes vooruit, ze heeft het dan ook erg zwaar te pakken. Ook zij krijgt sonde voeding, omdat ze de kracht niet heeft om zelf te drinken. Ook krijgt ze nog steeds zuurstof toegediend. Het afbouwen wil niet echt lukken, telkens moet het weer omhoog worden gezet.

Hopen dat ze allebei weer snel naar huis mogen he? Laat je iets weten als jullie kleintje weer lekker thuis is.

Groet van mij  

Hoi,
Onze dochter Tessa (nu 11 weken oud) heeft ook RS gehad toen ze twee weken oud was. Op dat moment lag ze nog in het ziekenhuis (o.a. omdat ze prematuur was). Het is bij Tessa begonnen met een flinke verkoudheid, veel niezen en flinke groene snottebellen.  Het enige wat ze deden in het ziekenhuis was op dat moment weer aan de monitor en voor iedere voeding haar neusje spoelen met zoutoplossing.  Na 5 dagen ging ze ineens slecht drinken en heeft ze 's nachts het 'hoogtepunt' gehad. Ze had het heel erg benauwd en heeft toen zuurstof toegediend gekregen via haar neus. Toen ze hier eenmaal doorheen was, knapte ze zo snel op dat ze vier dagen later naar huis mocht. Thuis heb ik nog een week of twee haar neusje gespoeld.
Nu gaat het gelukkig goed met haar!
In ieder geval beterschap gewenst!!

Groeten,

Petra, mama van Tessa (03.10.06)

Hoi,
Helaas onze Floor ligt nog steeds in het ziekenhuis .
Het gaat telkens weer iets beter, maar o zo langzaam.
Vandaag heeft ze voor het eerst weer wat uit een flesje gedronken, maar het kost d'r zoveel energie, dat ze erna bekaf is.
Voeding krijgt ze dus hoofdzakelijk via de sonde.
Wel een lichtpuntje is dat het toedienen van zuurstof nu voortaan minimaal is. Nu maar hopen dat dit zo blijft en er binnenkort afkan.

Moeders houdt zich staande, maar kun je denk ik als Floor weer thuis is, opvegen!
Ach ja, zien we dan wel, eerst zij maar eens beter worden.

Groet van Mij.

Hoi,
Jippie, onze Floor is nu officieel 24 uur zuurstof vrij (toedienen ervan).
Nu heeft ze weer een slangetje minder aan haar kleine lijfje.
Ik heb er ook meteen lekker in bad gedaan vanmorgen, en dat vond ze weer heerlijk.

Nu moet ze nog goed gaan drinken, want dat doet ze nog nauwelijks zelf. Dit gaat nog grotendeels via de sonde.
Maar goed we zijn alweer een stap verder. Morgen ligt ze er namelijk alweer 2 weken in en we zouden ze graag voor de kerst thuis willen hebben.

Duimen jullie allemaal voor ons?

Mama van 3 kids (4 jr...18 mnd....7,5 weken)

Terug
Bovenaan