<p>Ik zie dat ik mijn vorige post (zie hieronder) op een uiterst onhandige pagina had geplaatst, waardoor deze heel snel verdween. Daarom nogmaals:</p><p>_____________________________________________</p><p>Hoi allemaal,</p><p>Jullie hebben vast al alle berichten voorbij zien komen in het nieuws over de RS-virus epidemie. Helaas moest onze baby (7 maanden) er ook aan geloven. Hij is hiervoor 9 dagen opgenomen geweest in het ziekenhuis, wat voor hem, maar ook voor ons best heftig was. Hij heeft een aantal dingen moeten ondergaan die medisch gezien noodzakelijk waren, maar die niet uit te leggen zijn aan een baby (want waarom moet hij iedere keer zo’n vernevelkapje op zijn gezicht hebben? En waarom moet er steeds een slangetje door z’n neus gepropt worden? Wat doen al die plakkers op zijn gezicht? En waarom moet die neus de hele tijd uitgespoeld worden!?). Hij werd er echt allemaal extreem paniekerig van, hysterisch huilen van baby èn dus ook mamma. Daarnaast werd natuurlijk zijn hele ritme door de war gegooid, doordat de zorg ook midden in de nacht door ging (= weinig slaap).</p><p>Hij was gewoon echt echt echt heel erg ziek. </p><p>Maar medisch gezien gaat hij nu de goede kant op thuis (we zijn nu een ruime week thuis), maar ik merk dat hij in zijn slaap nog best wel vaak echt heel erg hysterisch wakker wordt, terwijl hij voor de ziekenhuisopname de nachten gewoon doorsliep. Overdag is hij wel vrolijk. Hij lijkt het dus echt nog in zijn slaap te moeten verwerken.</p><p>En ondanks dat hij niks echt levensbedreigends had (ja, het was ‘maar’ RS, en ‘maar’ bronchiolitis i.c.m. een heftige buikgriep, dat ook nog), merk ik dat ik zelf ook nog het een en ander moet verwerken ofzo. Ik ben moe, verdrietig en heb eigenlijk echt even geen zin meer om van huis weg te gaan zonder hem. Ik ben weer aan het werk, maar ben emotioneel enorm instabiel; ik kan om alles huilen en ben echt snel geprikkeld.</p><p>Stiekem denk ik dat ik gewoon moe ben van al die maanden ‘zorgen’ om ons kindje, die nu naast RS ook nog vanaf jongs af aan problemen heeft met o.a. voeding en daardoor nu al ruim 3 maanden rond hetzelfde (lage) gewicht blijft hangen.</p><p>Niet handig, want het leven (werk, gezin, vrienden) gaat gewoon door en ik heb het idee dat ik zelf blijf hangen. Ik merk dat ik het mezelf kwalijk begin te nemen dat ik hier zo zwaar aan til; er zijn zooooveel ouders die veel heftigere dingen mee maken, waarom ben ik hier dan zo enorm van van slag?!..</p><p>Iemand een soortgelijke situatie meegemaakt? Herkenning? Tips?</p>